Wilde orchideeen

Vragen en berichten algemeen Orchideeën

Berichtdoor MiB » ma jun 28, 2010 6:51 pm

Mooi Rogier.

Ennuh ik kan weer een kaartje in de tuin zetten. De mijne doet het al jaren errug goed in de orchideeënhoek.

Gr. Miranda
Leef vandaag, gisteren is geweest en morgen moet nog komen.
MiB

Berichtdoor Peter Mudde » di jun 29, 2010 1:30 am

He de witte heb ik gemist.. maar de plek komt me zeer bekend voor.. eerst een heuvel op lopen door een bospaadje en dan bij en soort van schapenweide..???
Peter Mudde

Compliment

Berichtdoor Lennart » do sep 09, 2010 7:04 pm

Prachtig topic, sublieme foto's. Ik heb het al een tijd geleden voor het eerst bezocht, maar kan nu pas voor het eerst posten. Complimenten, hopelijk wordt dit topic wel doorgezet!

Ergens las ik een verhaal over het rampzalige beheer van de Zaanse natuur. Kan ik helaas enkel beamen. Vroeger kende ik enkele prachtige, ongerepte grasvelden die niet werden gebruikt door boeren, maar op de een of andere manier wel werden onderhouden. Daar stonden echt duizenden orchissen, meestal gevlekt, maar niet allemaal. Niet lang geleden nog bezocht om ze eens te determineren en wat foto's te maken, en ik kon het niet eens meer bereiken omdat de boel helemaal was dichtgegroeid met bomen, riet en andere gewassen. Bleek bij navraag dat natuurbeheer de boeren had gevraagd bepaalde gebieden niet meer te maaien, om de wilde soorten terug te krijgen...Weg orchissen...
Lennart

Berichtdoor Rogier » za sep 11, 2010 11:23 pm

Dankjewel Lennart

Ik zal zeker doorgaan met deze serie maar op het moment heb ik door baansverandering nauwlijks de tijd voor m'n mail en forum activiteiten :cry:

@ Peter. Hmm Nee deze plek is toch weer anders. Geen schapen te bekennen.

Gr

Rogier
Fulltime plantsfanatic!
www.pbase.com/rogiervanvugt
Rogier

Berichtdoor Peter Mudde » zo sep 12, 2010 1:45 am

Verandering van baan? Ben je weg bij Wubben?
Peter Mudde

steenrode orchis

Berichtdoor jeroen78 » ma sep 20, 2010 11:01 am

Hoi rogier, zat me nog eens te verlekkeren aan je mooie foto's en vroeg me af waar die steenrode orchis in nederland voor komt. Wist idd al dat hij in ierland/engeland voorkomt maar hier is nieuw voor me. Zou hem graag eens bekijken in het echt (hoop dat hij niet in zeeland groeid). Groet jeroen
jeroen78

Berichtdoor Rogier » vr sep 24, 2010 9:34 pm

Hoi Jeroen.

Nee niet in zeeland maar toch wel een stukje rijden van Groningen hoor. (maar ja dat moet je als Groninger toch wel gewend zijn)

Je kunt ze zien vanaf het pad maar de ervaring leert dat het niet wijs is dit soort locaties openbaar op internet te zetten. Als je me een PM stuurt dan vertel ik je waar ze staan.

Groetjes

Rogier
Fulltime plantsfanatic!
www.pbase.com/rogiervanvugt
Rogier

Berichtdoor Alex.O » vr okt 01, 2010 10:58 pm

Het blijft toch een mooi topic met mooie foto's...
ik ben benieuwd naar welke inheemse soorten er nog overblijven....z'n beetje..
Gr Alex
Alex.O

Re: Wilde orchideeen

Berichtdoor kwekerijplanten » do jun 20, 2013 3:57 pm

Kwam deze tegen in me tuin.
Denk een wespen orchis....Epipactis helleborine ....wie weet meer?Onder een beukenhaag op een hoek van de uitrit en daar waar honden graag :twisted: hopelijk red ie het verder :D

Afbeelding
Groetjes Richard.
kwekerijplanten

Vorige

Keer terug naar Orchideeën Algemeen