Cymbidium shiny yellow

Vragen en berichten algemeen Orchideeën

Cymbidium shiny yellow

Berichtdoor dedeke » do sep 08, 2011 10:20 pm

heb dit ontekt zondag en denk dat het bloeistengels worden heb deze
gekocht bij rik claessens op 5/6/2011 als het bloeitengels worden ben ik
super blij :D :D om wat denken jullie ??? want is de eerste keer dat ik zo iets gekocht heb dacht dit ga ik toch eens proberen want vond op internet mooie foto's en heb die al in het echt gezien op show's :?: :?:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door dedeke op di dec 13, 2011 6:03 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
dedeke

Berichtdoor Henk K » do sep 08, 2011 10:59 pm

Daniel,

Zoals het bij mmij met de Cymbidiums gaat is dat rond deze tijd er de eerste bloemstengels onstaan en die zijn meestal rond. De nieuwe scheuten zijn ovaal. Daar zie ik het meestal aan vanaf rond deze tijd tot januarie ongeveer.

Als ik je foto's zie is waarschijnlijk de eerste een bloemstengen en mogelijk de tweede een nieuwe scheut.

Succes,

Henk
Henk K

Berichtdoor KoenV95 » vr sep 09, 2011 4:29 pm

Hallo Daniel

het gene op de eerste bloemstengel word vrijwel zeker een bloemsteel, duurt nog wel een tijdje voordat ze opengaan. Voor de eerste nachtvorst naar binnen en dan zo koel en licht mogelijk wegzetten, zo gauw als de eerste bloemen open zijn kan ie naar de huiskamer, maar je kan beter wachten tot alle bloemen open zijn. Bij mij vielen alle knopen die aan de plant zaten er vorig jaar af toen ie naar de huiskamer ging.

Het gene op de tweede foto is misschien een nieuwe scheut, maar misschien ook een bloemsteel.

Hou ons maar op de hoogte!

Gr. Koen

p.s. is het niet een beetje vroeg op nu al een stokje bij de vermoedelijke bloemsteel te zetten, en er ook al een plastic klemmetje aan te doen. Je kunt beter wachten totdat de knoppen zichtbaar worden, want misschien belemmert het plastic klemmetje de groei van de steel. :wink:
KoenV95

Berichtdoor dedeke » vr sep 09, 2011 8:38 pm

zal jullie op de hoogte houden van cymbidium

alvast bedankt henk k & koenv95

zal af en toe nieuwe foto's posten want is iets nieuws voor mij
dedeke

Berichtdoor dedeke » vr nov 04, 2011 3:39 pm

:lol: het zijn toch bloeistengels van mijn cymbidium het juist de knopjes gezien die er uit komen zal zondag foto posten :P
dedeke

Berichtdoor RdB » vr nov 04, 2011 8:21 pm

Da's mooi vroeg, hier nog geen bloemstengel gezien.

Ruud
RdB

Berichtdoor Ammateurtje » za nov 05, 2011 10:44 pm

Bij mij al verschillende cymbidium met stelen , aan de eerste plant 6 stelen met elk ongeveer 15 knoppen . Zijn wel gewoon hybriden denk ik , ik zal snel foto maken en plaatsen .
Ik vind ze gewoon mooi
Ammateurtje

Berichtdoor dedeke » zo nov 06, 2011 1:14 pm

hier zijn de foto's

Afbeelding

Afbeelding

en als de bloemen open zijn komt er terug een foto alvast bedank voor reactie
dedeke

Berichtdoor Chanelleke » zo nov 06, 2011 9:30 pm

Hallo Dedeke,

Helaas bij mijn cymbidium is ook nog niets te zien.
Wat fijn dat die van jou het zo goed doet,mooie foto´s trouwens die je gemaakt hebt.

Chanelleke
Chanelleke

Berichtdoor dedeke » zo nov 06, 2011 10:04 pm

als je op de site van rik gaat zien weet je hoe hij/zij er uit moet zien een prachtig kleurtje :D
dedeke

Berichtdoor dedeke » di dec 13, 2011 6:00 pm

nog effe wachten :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
dedeke

Berichtdoor Chanelleke » di dec 13, 2011 7:47 pm

Geweldig goed zeg,ben heel benieuwd naar de kleur, wil je de bloemen laten zien als ze open zijn?? Waar heb je hem staan en bij welke temperatuur staat hij??

Succes Chanelleke
Chanelleke

Berichtdoor Chanelleke » di dec 13, 2011 7:50 pm

Stom ik zie het al Dedeke hij staat gewoon bij de verwarming,maar ik dacht dat ze koel moeten overwinteren of toch niet,ik weet het niet meer de een zegt dit de ander dat.

Chanelleke
Chanelleke

Berichtdoor RdB » wo dec 14, 2011 9:48 am

Als de bloemtakken er eenmaal zijn maakt de temperatuur niet veel meer uit. Bij mij staan ze nu koel en als straks de kersttroep de woonkamer weer uit mogen ze daar pronken.

Ruud
RdB

Berichtdoor dedeke » wo dec 14, 2011 11:47 am

Chanelleke schreef:Geweldig goed zeg,ben heel benieuwd naar de kleur, wil je de bloemen laten zien als ze open zijn?? Waar heb je hem staan en bij welke temperatuur staat hij??

Succes Chanelleke

die staat op slaapkamer waar er geen verwarming op staat +- 13 graden
en daar zal die blijven staan tot na de winter zo heb ik daar ook een mooi zicht als die open zijn s'morgens als ik wakker word met geur

@all als ze open zijn kommen er ook foto's zo dat jullie ook mee kunnen genieten van de pracht bloemen
dedeke

Volgende

Keer terug naar Orchideeën Algemeen