Geboorte van 85 St.Saccata

Vragen en berichten algemeen Orchideeën

Geboorte van 85 St.Saccata

Berichtdoor Eduard » za okt 15, 2011 1:49 pm

Geen mooie foto's van bloeiende Stanhopea's, maar iets wat ik in ieder geval wel erg mooi vind. :lol:
Na alles steriel maken :shock: , Agar Agar mengsel koken, flessen schoonmaken, zaaien , licht regelen, :roll: en 1,5 jaar geduld. :wink: ..een fles legen, en in twee bakken gezet, de grootste zaailingen in apparte bakjes.
Ze moeten nog 4/5 jaar voordat er een prachtige bloem aankomt.

wat is tijd....

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Laatst bijgewerkt door Eduard op za okt 15, 2011 9:27 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Zaaien in flessen , verzamelen,Stanhopea, Gongoras , Coryanthes .Acineta,Paphinia.Coelogyne,peristeria.
Eduard

Berichtdoor KoenV95 » za okt 15, 2011 2:08 pm

ziet er goed uit Eduard!

Knap hoor, dit vanuit zaad opkweken. En nu maar wachten, en wachten, en wachten, en nog eens wachten.....

Maar het is m.i ook erg leuk om ze te zien (op)groeien.
succes ermee!(en met wachten)

Gr. Koen :lol:
KoenV95

Berichtdoor Marcus » za okt 15, 2011 4:44 pm

De ware liefhebber, prachtig gekweekt hou ons maar op de hoogte.
Groet Marcus
Marcus

Berichtdoor Eduard » zo okt 16, 2011 5:01 pm

Het leuke van het uit zaad kweken is de keuze uit soorten die je niet vaak bij kwekers ziet/of lastig te krijgen zijn. :roll:
Het belangrijkste nadeel is natuurlijk de tijd die het kost,en dan bedoel ik niet de tijd om daadwerkelijk de flessen te maken, dat doe ik met m'n ogen dicht :lol: maar gewoon het wachten, een tot 1,5 jaar gewoon niets doen.. :?( van zaad tot volwassen plant +/- 5/7 jaar.)
De flessen staan gewoon onder TL lampen op een schakelklok, dus daar hoef helemaal niets meer aan te doen.
Als ze eenmaal uit de fles zijn, zijn de eerste weken wat kritisch, maar dan gaat het snel :roll: en heb je plotseling erg veel planten.
Een fles geeft mij elke keer +/- 80/90 planten
Net een fles Nigroviolacea leeggemaakt en opgepot, dus weer 95 St. erbij... :oops:
Zaaien in flessen , verzamelen,Stanhopea, Gongoras , Coryanthes .Acineta,Paphinia.Coelogyne,peristeria.
Eduard

Keer terug naar Orchideeën Algemeen