Even voorstellen...

Vragen en berichten algemeen Orchideeën

Even voorstellen...

Berichtdoor Silvericathy » wo dec 07, 2011 8:54 am

Hallo,

Mijn naam is Cathy en ik ben 17 jaar oud ben geboren op 10-01-1994
mijn hobby's zijn Paardrijden (10jaar) en ook het kweken van wandelendetakken, verder heb ik nu een aantal gewone orgchideeën die je in de winkel kunt kopen. Ook heb ik nog 2 andere soorten alleen deze staan op het moment niet in bloei maar krijgen wel al een stengel waarop knopjes komen.
Ik ben nog niet zo lang bezig met orchideeën en mag er van mijn moeder helaas niet nog meer aanschaffen.
wat ik nu heb:

2x 2-takker phalaenopsis (40 cm?)
1x 1-takker phalaenopsis (40 cm?)
3x 1-takker mini Phalaenopsis een daarvan begint nu aan een stengeltje
2 andere soorten orchideeën, wanneer die in bloei staan zal ik hier een foto van plaatsen

door al deze plantjes is de vensterbank opeens een beetje vol geworden :oops: en nu mag ik er niet meer van mijn moeder erbij nemen...
alleen ik had eergisteren zo'n leuke schattig mini phalaenopsis gezien in de winkel en die waren maar €5,- dus ik ben bang dat ik op de terugweg naar huis toe (moet vandaag weer naar school) eens de fiets voor de winkel pakkeer en mezelf vooral niet ga overhalen om er 1 of 2 te gaan kopen :wink: want ja waar er 8 staan kunnen er ook 10 staan toch :D

owja, ik woon trouwens in Maastricht (limburg) als er mensen in de buurt wonen is dat misschien wel leuk.
Silvericathy

Berichtdoor Marcus » wo dec 07, 2011 10:23 am

Welkom Cathy en veel plezier op het forum.
Groet Marcus
Marcus

Berichtdoor wolter » wo dec 07, 2011 7:35 pm

Hoi Cathy,

Volgens mij ben je al aangestoken door t orchideeenvirus. Hier valt niets aan te doen. :D
Succes met de kweek!!

Groet,
Wolter
wolter

Berichtdoor Chanelleke » wo dec 07, 2011 11:34 pm

hoi Cathy

Wat leuk je hier te horen op dit forum, en inderdaad je hebt het virus al aardig te pakken.

Heel veel succes en hoop nog veel van je te horen.

Gr.Chanelleke
Chanelleke

Berichtdoor Silvericathy » do dec 08, 2011 8:37 am

Bedankt voor jullie reacties alvast, hoop dat ik het leuk ga hebben op dit forum.

mijn moeder was er niet zo blij mee, maar ik heb weer 2 mini's erbij.
gisteren mezelf toch maar overgehaald :D
zag ook dat er bij een geloof ik onderaan de plant nog 1 apart plantje groeide dus ben benieuwt.
Silvericathy

Keer terug naar Orchideeën Algemeen