Phaelonopsis ?

Vragen en berichten algemeen Orchideeën

Berichtdoor Marcus » zo feb 12, 2012 9:21 am

Het is een Phalaenopsis.
Hij zit goed in de knop en de bloemen.
Groet Marcus
Marcus

Berichtdoor Marc » zo feb 12, 2012 10:37 am

Phaleonopsis hybride zoals er dagelijks duizenden verkocht worden door tuincentra / bloemisten / bouwmarkten / ikea etc. etc.
Marc

Berichtdoor KoenV95 » zo feb 12, 2012 2:16 pm

dit is toch echt een " gewone" phalaenopsis hybride. Deze is een kleinmoedige hybride, dus waarschijnlijk een geslachtshybride tussen phalanopsis en doritis, een doritheanopsis.

Succes ermee, en geniet ervan, want er zitten nog veel knoppen in.

Gr. Koen
KoenV95

Berichtdoor Sandy123 » zo feb 12, 2012 10:42 pm

Is een prachtige orchidee!! zo ontzettend veel bloemknoppen!! nog heel lang plezier ermee!!
Sandy123

Berichtdoor jvanerum » ma feb 13, 2012 8:59 pm

Kleinmoedig ? Een Doritheanopsis ? Noemt dat zo ?

Ik ken helemaal niks van orchideeën, maar - het afgelopen jaar - moest/moet ik er maar eentje tegenkomen die ik nog niet zag en ik wil 'em.

Dit begint op een fobie te lijken. Is er een goed boek voor orchideeën beginners ? Alvast bedankt voor de reacties ...

Johan
jvanerum

Berichtdoor RdB » ma feb 13, 2012 9:55 pm

Koen had z'n moment met typen niet: Doritaenopsis is de naam van (meestal kleinbloemige) kruisingen tussen Phalaenopsis en Doritus. Google maar eens op plaatjes van Doritaenopsis "Snowflake' of Doritaenopsis Purple Gem 'Alba'.

Ruud
RdB

Berichtdoor KoenV95 » di feb 14, 2012 6:50 pm

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Er had " kleinbloemig" moeten staan, niet "kleinmoedig".

Mijn welgemeende excuses daarvoor.

Ik mag dan wel een voorkeur hebben voor botanische soorten, maar dan hoef ik doritheanopsis nog niet kleinmoedig te noemen. :lol:

Ik heb het niet zo bedoeld.
Ik vind doritheanopsis zeker niet kleinmoedig. Ik wilde aangeven dat het een kleinbloemige(=met kleine bloemetjes) hybride was. En een kleinebloemige hybride is vaan een kruising tussen doritis en phalaenopsis.

Ik had net de dag tevoren te horen gekregen dat een van de docenten bij mij op school was overleden. Ik heb twee jaar geleden een jaar Duits van hem gehad, maar hij was ook onze examensecretaris, dus kenden we hem heel goed. Hij kwam ons regelmatig dingen vertellen over onze eindexamens in mei, maar hij mocht ook graag de klas binnenwandelen en een grapje uithalen met ons.
Het kan dus goed mogelijk zijn geweest dat mijn gedachten er niet helemaal bij waren.

Nogmaals excuses!!!!!

Gr. Koen
KoenV95

Berichtdoor Karen » di feb 14, 2012 7:08 pm

Koen,

Wat zie je er schattig uit als je kleurt :P

Gr,

Karen
Het verleden is aanwezig in de toekomst.
Karen

Berichtdoor KoenV95 » di feb 14, 2012 10:32 pm

Dank je Karen, ik ben vereerd!!!! :oops:

Gr. Koen
KoenV95

Berichtdoor Henk K » di feb 14, 2012 10:47 pm

jvanerum schreef:Dit begint op een fobie te lijken. Is er een goed boek voor orchideeën beginners ? Alvast bedankt voor de reacties ...

Johan

Johan,

Ik heb nogal wat boeken over Orchideeen gekocht bij Bert van Zuylen en heb daar veel van geleerd en nog.
Hij heeft practisch allemaal tweedehands orchideeen boeken te koop welke je voor leuke prijsjes in het bezit kan krijgen.
Je komt op zijn site via de site van de Nederlandse Orchideeen Vereniging, maar hieronder de link.

http://www.boekenbeurs-bvz.nl/

Ik wens je veel succes bij de nieuwe hobby!

Groeten,

Henk
Henk K

Berichtdoor mariekea » wo feb 15, 2012 9:34 am

goede en toegankelijke boeken over orchideeen zijn die van Jorn Pinske, met puntjes op de o. verkrijgbaar in alle goedkope boekhandels.

succes!

Marieke
mariekea

Keer terug naar Orchideeën Algemeen