Mijn collectie orchideeen

Vragen en berichten algemeen Orchideeën

re

Berichtdoor nadine01 » vr jun 01, 2012 10:50 pm

Hoi Allen.

Tnx John voor je tips in de eerste plaats :D
Ik ben vandaag bij ANCO orchideeen geweest, en zei vertelde dat het rimpelige door teveel licht komt. En dit kan bij mij idd wel kloppen(zuidwest raam).
Weer 4 vanda's daar gekocht, nu staat het echt vol er kan niks meer bij :)
Was echt super!!! 6 hectare met vanda's, echt PRACHTIG! En ik heb een rondleiding gehad en informatie. Zal nog een foto plaatsen van weggegooide vanda's kreeg er pijn in me hart van.

gr nadia
nadine01

Berichtdoor Henk K » za jun 02, 2012 12:24 am

Hoi Nadia,

Ik heb altijd gehoord dat ANCO niet aan particulieren verkocht. Is dat niet meer zo?

Gr. Henk
Henk K

re

Berichtdoor nadine01 » za jun 02, 2012 11:16 am

Hoi Henk,

Ik was zo brutaal een mailtje te sturen en dacht dat het niet zou lukken gezien ze dit normaal niet doen. Dacht nee heb je ja kan je krijgen. Maar tot mijn grote verbazing mocht ik langskomen. Maar ook hier werd benadrukt dat dit normaal niet mag maar voor deze keer wel :D . Dus ik was helemaal happy.
Mijn dag kon niet meer stuk!!

En weet wel dat je bij een ander bedrijf wel planten van ze kon kopen daar in de buurt op elke vrijdag en zaterdag.

gr nadia
nadine01

re

Berichtdoor nadine01 » ma jun 04, 2012 10:34 pm

Afbeelding

Hoi Allen,
Hier moest ik een foto van maken, met pijn in mijn hart.
Dit waren de vanda's die zijn weggegooid bij Anco.

Afbeelding

En dit is het aanzicht met de nieuwe vanda's erbij.

groeten nadia
nadine01

Berichtdoor niekh » ma jun 04, 2012 11:09 pm

Ik heb hetzelfde trieste aanzicht ooit gehad bij een cymbidiumkweker in de buurt van Delft. Een hele berg plant van grootbloemige cymbidiums (voor snijbloemen). Ik heb aangebeld om te vragen of ik een paar exemplaren mocht meenemen of eventueel mocht kopen, maar dat deden ze niet. :cry:
Misschien dat er in plaats van een dierenpolitie eens een plantenpolitie kan komen :x

Groet, Niek
Zie ik daar nog een leeg plekje in de kas ?!
niekh

Berichtdoor Karen » ma jun 04, 2012 11:25 pm

Pffffttttt, ik zal vast een botanische snob zijn maar ik heb geen problemen met het feit dat er kamerplanten worden weggegooid omdat ze niet "perfect"zijn (vind ze sowieso ondingen)

Sjooo, ik heb weer op een aantal tenen gestaan, dus sorry :lol:

Gr,

Karen
Het verleden is aanwezig in de toekomst.
Karen

Berichtdoor wolter » di jun 05, 2012 8:47 pm

Hoi,

Ik werk zelf in de bloemen en planten. Je wilt niet weten wat er allemaal voor bloemen en planten, ook Orchideeen, er in de kliko verdwijnen.
Vroeger nam ik altijd van alles mee. Zat af en toe best wel wat leuks tussen. Ik heb zelf ook van die grootbloemige Cymbidiums meegenomen. In de zomer ging t goed, gewoon buiten, maar dan komt de winter. Wat moet je met al die joekels van planten. Uiteindelijk alles weg gedaan.
Bij mijn huidige werk mag je niets mee nemen. Dus daar gaan de Phalaenopsissen.
Dit is geen werk voor tere zielen. maar ik ben eraan gewend geraakt, al heb ik heel soms er nog wel moeite mee.
Uiteindelijk kun je ook niet elke keer van alles mee naar huis slepen, gewoonweg omdat de ruimte ontbreekt.
Je wordt er vanzelf hard van.

Groet,
Wolter
wolter

Berichtdoor Chanelleke » za jun 09, 2012 12:43 am

Nadia, probeer het anders eens met 1 of 2 luchtbevochtigers,heb ik ook inmiddels gedaan, en nu blijft de luchtvochtigheid op 60 a 65 %.
en niet vergeten regelmatig een dompelbad.
Sorry trouwens voor de late reactie, was met vakantie.
Mijn vanda's hebben het heel goed gedaan,heb ze tijdens mijn afwezigheid aan een kledingrek gehangen, ( zie foto van het kledingrek, dit is in hoogte verstelbaar)daaronder op had plastic bakken gezet,waarin een oud kussen lag dat ik nat had gemaakt,en daarop lagen de wortels van de vanda's.
Dit rek kan ik fijn verplaatsen als ze in de zon komen, of als het regent .
Misschien een tip voor jullie, werkt prima.

Groet Chanelleke

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Chanelleke

Berichtdoor Chanelleke » za jun 09, 2012 12:48 am

Nadia wat heb je mooie planten aangekocht schitterend!!!!!!!!!!!!!
Geniet ervan.

Chanelleke
Chanelleke

re

Berichtdoor nadine01 » ma jun 11, 2012 2:10 pm

Hoi Chanelleke,

Jou vanda's zien er ook goed uit zeg, en wat een ruimte heb jij zeg in de tuin, geweldig!.
Bedankt voor de tip :D
De rode vanda, de paarse en een gele zijn de nieuwe. De gele is nog niet aan het bloeien zitten 2 stengels nog in.
De overige roze en witte zijn net uitgebloeid. Echter heb ik al een keer eerder in het forum gezet dat mijn overige vanda's niks deden, zeg maar de eerste lading die ik gekocht heb, en tot op heden nog steeds niks.
Ik verzorg ze heel goed, krijgen genoeg water, sproei ze elke dag en geef een keer in de maand meststoffen.

De eerste vanda die ik ooit gekocht heb begin vorig doet ook nog steeds niks, misschien toch maar met luchtbevochtigers proberen.
En toch maar blijven hopen en geduld hebben, dat ze in herbloei komen.

Gr nadia
nadine01

Berichtdoor Chanelleke » ma jun 11, 2012 4:40 pm

Nadia ik denk dat je meer keer mest moet geven, 1x per maand is weinig,zeker nu ze flink aan het groeien zijn.
Ikzelf geef nu bij elke dompelbeurt mest. Dmv de mest in de emmmer regenwater waar ze nu toch zeker 3x per week in gaan een kwartiertje
1 theelepeltje zit erin op ongeveer 5 a 7 ltr water.ze doen het erg goed
Ze bloeien bij toch zeker 2x per jaar
Probeer het maar eens !!!!!!!!!!!!

Heel veel succes Chanelleke
Chanelleke

Re: Mijn collectie orchideeen

Berichtdoor Antoon. » vr jul 20, 2012 4:28 pm

Prachtigge show van je colectie Chanelleke.
Je lijkt wel wat op mij.
Moet nog even uitzoeken hoe het allemaal werkt op nov forum.
En zal dan mijn collectie ook plaatsen.

Gr,

Antoon.
Antoon.

Berichtdoor RdB » vr jul 20, 2012 9:06 pm

Hoi Antoon.

Als je foto's wilt uploaden kijk dan even onder "link". daar staat een handleiding. Indien je geen gebruik wilt maken van image shack (moet je je registreren) gebruik dan b.v. Postimgae: http://www.postimage.org/ of klik op de link onder deze foto van Dendrobium lituiflorum.

Afbeelding
upload images

Ruud
RdB

Berichtdoor Chanelleke » vr jul 20, 2012 9:58 pm

Nou Antoon, ben heel benieuwd naar jou collectie heb inmiddels wel e.e.a. gezien van je
maar volgens mij nog lang niet alles,dus als het lukt met de foto´s te plaatsen hou je vooral niet in, showen maar!!!!!!!!!!

@ Ruud
Weer een hele mooie moet ik zeggen, echt prachtig.

Chanelleke
Chanelleke

Berichtdoor Antoon. » vr jul 20, 2012 11:51 pm

Dank je wel Ruud en Chanelleke.
Ga aan de slag om het voor elkaar te krijgen.

Gr, Antoon.
Antoon.

VorigeVolgende

Keer terug naar Orchideeën Algemeen