adressen Thailand

Vragen en berichten algemeen Orchideeën

adressen Thailand

Berichtdoor Eduard » wo aug 15, 2012 12:36 pm

Ik ga elk jaar in de winter een maandje naar Thailand, wat rondreizen en snorkelen op de eilanden in het zuiden.
Omdat ik orchids kweek, bezoek in natuurlijk ook de Flowermarket in Bangkok ( een straat waar elke dag verse bloemen verkocht worden, meters hoge stapels orchids, Vanda en denbrobium in alle kleuren.)
In de locale kwekerijen die ik bezoek zie je eigenlijk alleen maar Vanda's, Cattleya's en Denbr. in alle kleuren en maten, vaak in halve kokosnoten.
Maar als ik aan Thai die ik goed ken in BK vraag waar kwekerijen zijn met meer soorten kijken ze me een beetje vreemd aan, ze snappen echt niet wat daar nu boeiend aan is :oops: Orchids groeien daar als onkruid, en dat als hobby... :? een beetje vreemd.
Dit jaar bezoek ik in ieder geval de kassen in Chang Mai in het noorden, de kassen van Queen Sirikit http://www.chiangmai-chiangrai.com/quee ... arden.html
Natuurlijk heb de grote velden/kwekerijen langs de rivier bezocht, mooi, maar weinig soorten.

Kortom weet iemand nog goede adressen om te bezoeken zoals kassen van Q Sirikit ?

Gr,

Eduard.
Zaaien in flessen , verzamelen,Stanhopea, Gongoras , Coryanthes .Acineta,Paphinia.Coelogyne,peristeria.
Eduard

Re: adressen Thailand

Berichtdoor MiB » vr aug 17, 2012 10:35 pm

Eduard,

ik weet dat Rinus Wekking van Koudekerke (net voorbij Middelburg) naar Thailand is vertrokken.
En hij heeft daar een kwekerij opgezet met questhouses van waar hij ook orchideeëntours organiseert.

Heb helaas geen email van hem. Maar moet te vinden zijn lijkt me.
Mss dat de voorzitter van de NOV Hans Vastenhout (woont in omgeving Middelburg dus "om de hoek") je verder kan helpen.

Succes.

Gr. Miranda
Leef vandaag, gisteren is geweest en morgen moet nog komen.
MiB

Berichtdoor Eduard » za aug 18, 2012 9:45 am

Miranda,

ik ga wat zoeken, moet te vinden zijn, :)

dank,

Eduard.
Zaaien in flessen , verzamelen,Stanhopea, Gongoras , Coryanthes .Acineta,Paphinia.Coelogyne,peristeria.
Eduard

Berichtdoor MiB » za aug 18, 2012 5:43 pm

Eduard nog een "kleine" niet onbelangrijke aanvulling.

Hij had een kwekerij in Nederland en heeft nu een kwekerij in Thailand.

Succes!! (laat je horen als je hem gevonden hebt?? Wil er mss ook nog eens op de "koffie")

Gr. Miranda
MiB

Berichtdoor Karen » ma aug 20, 2012 12:47 pm

Hi Eduard,

Ik ga volgende week naar noord Thailand, zal mijn voelsprieten voor je uitsteken en met zoveel mogelijk data terug komen (ga trouwens naar de zelfde kwekerij:))

Gr,

Karen
Het verleden is aanwezig in de toekomst.
Karen

Berichtdoor Eduard » ma aug 20, 2012 2:38 pm

Karen,

De kassen van de Sirikit zijn echt beroemd en ik had me voorgenomen daar verder te zoeken.
(ze liggen 28 km buiten Chang Mai, daar ben ik vaak geweest.)

Neem aan dat je de flowermarket in BK al eens hebt gezien, zo niet, gewoon doen vroeg gaan en je verbazen over de kleurenpracht van de metershoge stapels orchids daar.

Het lijkt zo simpel, in het land van de eeuwige glimlach :lol: mooie kwekers te vinden, maar omdat er daar erg veel kwekers zijn en de meesten zich toeleggen op de orchids "voor op het ijsje" :roll: en maar enkele soorten in cultuur hebben, is het niet zo simpel.
Heb natuurlijk in de loop der tijd wel veel kwekers bezocht, ook gewoon langs de weg of de rivier in BK.

Mijn contacten in BK zijn erg goed, cultuur is geweldig, het eten.. :D ( tom Yam soep..) kom er al meer dan 10 jaar en heb door heel Thailand gezworven, maar ken eigenlijk geen Thai die zich met Orchids bezighouden, vandaar... :cry:

mooie vakantie in dat schitterende land!

Eduard.
Eduard

Berichtdoor Karen » ma aug 20, 2012 4:17 pm

Eduard,

Ik moet bekennen dat dit mijn eerste reis naar Thailand word, aangezien ik niks moet hebben van zon,strand & feest vakanties gaat dit ook een backpack vakantie worden met 3 dagen strand voor afreis naar Nederland, 2 dagen BK en de rest van de tijd (we gaan 3 weken) kun je me vinden tussen de bladeren van het oerwoud van Thailand:) Op zoek naar bloeiende Coelogyne, als het mee zit!

Gr,

Karen
Karen

Berichtdoor Henk K » ma aug 20, 2012 4:44 pm

Karen schreef:aangezien ik niks moet hebben van zon,strand & feest vakanties gaat dit ook een backpack vakantie worden met 3 dagen strand voor afreis naar Nederland, 2 dagen BK en de rest van de tijd (we gaan 3 weken) kun je me vinden tussen de bladeren van het oerwoud van Thailand:) Op zoek naar bloeiende Coelogyne, als het mee zit!

Gr,

Karen

Geweldig Karen! Ik hoop voor jou en mogelijk jullie gezin dat het een uiterst mooie ervaring gaat worden.
Mocht je na deze mooie ervaring nog wat energie over hebben of juist hebben opgedaan dan zie ik heel graag een aantal foto's van die ervaring tussen de bladeren van Thailand!

Trouwens, alleraardigst om je 1000 ste berichtje te lezen en zie uit naar de volgende ....

Groeten, en uiteraard veel vakantie genot!!

Henk
Henk K

Berichtdoor Karen » ma aug 20, 2012 6:56 pm

Eduard,

Ik heb diep moet graven in mijn mail bestanden...maar dan heb je ook wat.

http://phuphamanorchids.com/index.php

http://www.facebook.com/phuphaman.orchids?ref=ts

Ltd Andy May 8 moo 5 nafai,room 102. Phuphaman, KK 40350. Thailand ...

Hiermee kan je wel met elkaar in contact komen.

Gr,

Karen
Karen

Berichtdoor nadine01 » di aug 21, 2012 12:20 pm

Hoi,

Ik ben in april naar Thailand geweest en weet van een Thaise kennis dat Doi Internon vele orchideenkwekerijen heeft.
Is ook in de buurt van Chang Mai. Ben er langs gereden en kon helaas met de bus niet uitstappen.
Heb een mooie orchidee (vanda-achtig) gezien op de flowermarket en wilde die kopen maar toch te bang dat ik hem niet kon meenemen met het vliegtuig terug! En tjah Bangkok mooie flowermarket, maar verkopen veelal de bloemen en niet de plant.

gr nadia
nadine01

Berichtdoor MiB » wo aug 29, 2012 3:12 pm

Allemaal de groeten van Karen!!

Tis warm in Bangkok.

Gr. Miranda
MiB

Keer terug naar Orchideeën Algemeen