nieuw op het forum

Vragen en berichten algemeen Orchideeën

nieuw op het forum

Berichtdoor Helena » vr jun 28, 2013 12:39 pm

laat ik mij even voorstellen,
ik ben al een hele tijd lid van de NOV,(al 10 jaar) en al jaren verslaafd aan orchideeen.Ik lees altijd met veel plezier wat iedereen te vertellen heeft op dit forum,
en heb er door de jaren heen veel van geleerd.
Nadat ik vorig jaar oktober door een reorganisatie op mijn werk zonder baan ben komen te zitten,, is de tijd die ik kan besteden aan mijn hobby (lees verslaving....) :roll: veel meer geworden, en dat zie je meteen aan mijn planten, niet alleen mijn hondje vindt het fijn dat ik nu thuis ben(lekker lange wandelingen), ook mijn planten belonen me met meer en betere bloei... ach ieder nadeel heeft zijn voordeel ,moet je maar denken...
Altijd een trouwe bezoekster geweest van de orchideeenweekenden in Utrecht, en ook de NOV dag in oktober probeer ik elk jaar weer te bezoeken,samen met mijn zuster,die ik ook heb aangestoken met mijn orchideeenvirus.
ik ben een vensterbank kweekster, ik heb geen kas,(mede doordat ik fulltime gewerkt heb)en probeer het beste resultaat te halen binnen de beperkte mogelijkheden die een huiskamer biedt.Nu staan er ook een aantal planten buiten,te genieten van de buitenlucht,zoals de cymbidiums en oncidium.
Ik zal ook het plaatsen van foto's onder de knie proberen te krijgen, en jullie wat te laten zien van mijn planten.
Helena

Re: nieuw op het forum

Berichtdoor Bindi » vr jun 28, 2013 12:49 pm

Hoi
Ik heb mijn plantjes ook op de venster bank staan,ze staan bij mij in de slaapkamer.dit omdat ik in de woonkamer te veel moet schermen anders smelten we in de zomer
weg.op venster bank heb ik foto's geplaatst van mijn vensterbank.

Groet Bindi.
Bindi

Berichtdoor Joske040 » vr jun 28, 2013 2:23 pm

Hoi welkom
Deze verslaving tja wat zal ik zeggen heb in 1 jaar 114 nieuwe soorten aan geschaft staan door heel het huis mijn man heeft er gelukkig geen probleem mee hahaha
Ik zou zeggen lekker genieten deze verslaving is gelukkig niet schadelijk voor de gezondheid wel voor je portemonnee hahah fijn weekend
Het leven is kort geniet ervan
Gek van Orchideeen
Gek op heerlijk geurende Orchideen
En hou van eerlijke mensen
Joske040

Berichtdoor Chanelleke » vr jun 28, 2013 9:39 pm

Welkom,

Jij bent dus al een ervaren kweker kunnen we wel zeggen.
blij dat je optimistisch bent gebleven door het inderdaad zo te zien, dat het ook voordelen heeft dat je nu thuis bent.
Ben heel benieuwd naar je verzameling,zelf heb ik inmiddels ook meer dan 200 exemplaren staan zowel in de keuken,en bijkeuken,in de woonkamer,en ook buiten nu,al is het wat aan de frisse kant.

Maar volgende week wordt het ZOMER !!!!!!!!!

Succes Chanelleke
Chanelleke

Berichtdoor hanzell » vr jun 28, 2013 11:41 pm

van harte welkom en we zijn nieuwsgierig naar je plantjes
hanzell

Berichtdoor Marcus » za jun 29, 2013 10:21 am

Welkom en een leerzame tijd op het forum.
Groet Marcus
Marcus

Berichtdoor Antoon. » za jun 29, 2013 4:23 pm

Zeer zeker ook van mij van harte welkom.
Maar pas op hoor dit virus is met geen enkel antibiotica te genezen.
Ikkes eigens ben al zeer besmet en kom er echt niet meer vanaf
Wees gewaarschuwd.

Antoon..
Antoon.

Berichtdoor Helena » wo jul 03, 2013 4:24 pm

dank jullie wel voor jullie welkomstwoorden!!

Ik ga me nu verdiepen in het plaatsen van foto's op het forum, dus als het goed is, komen er wat plaatjes bij zowel de hybriden als botanische orchideeen :)
Helena

Keer terug naar Orchideeën Algemeen