Bericht voor Hanzell

Vragen en berichten algemeen Orchideeën

Bericht voor Hanzell

Berichtdoor wolter » zo mei 25, 2014 8:11 am

Hoi Hans,

Ik probeer al vanaf donderdag een PB naar je te sturen, maar dat komt iedere keer weer bij mijn postvak uit te staan :x
Wil je mij een PB sturen met je email?
Dat werkt tenminste wel.

Alvast bedankt,
Wolter
wolter

Re: Bericht voor Hanzell

Berichtdoor jurgen » zo mei 25, 2014 10:02 am

GOED NIEUWS VOOR JOU HANS, DE PERSOON IN KWESTIE IS OP ZOEK NAAR JOU!

"Ha Jurgen,

Volgens mij heeft klagen alleen maar zin als het gericht is, anders veranderd er niets en zijn het slechts loze verwijten aan iedereen, terwijl er niemand wat aan heeft of aan kan veranderen (behalve jij).
Kortom: als je er zo'n last van hebt, deel dan gewoon de naam, of zeg niets, want nu gaat iedereen gokken.

En dat is nog veel onduidelijker. Net als peter verkoop ik ook regelmatig planten (ook via Ebay) en deze komen ook gewoon van kwekers van over de hele wereld en ik heb liever ook geen ruis of twijfel.

groet hans"
jurgen

Berichtdoor wolter » zo mei 25, 2014 11:39 am

Beste Hans,

Naar aanleiding van bovenstaande bericht, ik heb mijn beweegredenen uitgelegd aan Jurgen.
Ik heb dit persoonlijk gedaan per mail, omdat ik vond dat ik hem uitleg was verschuldigd.
Nu mijn naam is gedeeld, wil ik ook deze mail delen, zodat je ook mijn kant van het verhaal hoort.

Datum: 24 maart 2014 15:19
Onderwerp: Re: xxxxxxxxxxxx has sent you a file via WeTransfer
Aan: jurgen van der vekens

Beste Jurgen,

Ik wil toch even uitleg geven over alles.
Allereerst kan ik me heel goed voorstellen dat je je bekocht en verraden voelt.
Het is nooit mijn bedoeling om iemand te kwetsen.

Ik ben wel degelijk een liefhebber en absoluut geen commerciele handelaar die alleen maar op t geld uit is. Daarvan zijn er al genoeg.
Toen ik jou bericht zag staan op t forum was ik zeer geiintresseerd. Er stonden hele fraaie examplaren bij.
Ook wist ik dat ik nooit alle planten zou kunnen houden in mijn kas. Er waren immers zeer grote examplaren bij.

Ik ben ongeveer in Juni 2013 begonnen met t scheuren en stekken van mijn eigen planten. Vroeger zette ik ze ook op t forum of ruilde ze met anderen. Vaak kreeg ik er maar weinig voor terug. Er zijn best veel planten voor een prikkie van de hand gedaan, omdat ik gewoon ruimtegebrek had en er van af moest.
Toen ontdekte ik E-Bay en zag dat je veel meer voor je planten kon krijgen. Ik begon toen zelf met de verkoop.

Een andere belangrijke reden was en is dat ik graag mijn kas financieel zelfvoorziend wou maken. Ik heb nu wel een baan, maar dit is laag betaald en komende zomer zit ik naar alle waarschijnlijkheid zonder werk.
Ik zou er niet aan moeten denken om mijn collectie van 25 jaar weg te moeten doen.

Door middel van de verkoop op E-Bay vorig jaar en dit jaar, heb ik de gasrekening + potten, mest, elektra kunnen betalen.
Zo kan ik in ieder geval mijn hobby blijven uitoefenen.
DAT IS VOOR MIJ DE BELANRIJSTE REDEN.

Ik ben er zeker niet op uit om er winst mee te behalen. Ik moet ook bij verkoop van elke plant een percentage aan E-Bay betalen en ook Paypal houdt van elke transactie geld in. En ook op de verzendkosten leg ik soms geld bij, maar dat is een lang verhaal apart. En op sommige planten leg ik geld toe, al gebeurt dat gelukkig niet zo vaak.

Ik bied je mijn welgemeende excusus aan voor alles,
en weet wel dat ik veel van je planten of deelstukken ervan voor me zelf houd. Ze zijn gewoonweg te mooi om allemaal te verkopen.
En als je een keer zelf langs wil komen om te kijken ben je van hart welkom.

Vriendelijk groet,
Wolter
wolter

Berichtdoor jessetukkers » ma mei 26, 2014 9:22 pm

Nou ik vindt zeer moedig dat je hier iedereen van tekst en uitleg voorziet, alleen vindt ik wel dat als je iets koopt, en betaald ze toch zeker wel zelf beslist wat je met de waar doet, dat het pijnlijk is voor de verkoper kan ik inkomen, maar verkocht is verkocht, zoals Wolter zegt, doet hij het om zijn geliefde hobby te kunnen betalen, als ik een collectie van iemand kan over nemen zal ik het ook niet laten. Laten we eerlijk zijn.....en elkaar hier op dit forum niet de vlooien afvangen.......

Petje af voor Wolter
jessetukkers

Berichtdoor peterrijntjes » di mei 27, 2014 10:42 am

jessetukkers schreef:Nou ik vindt zeer moedig dat je hier iedereen van tekst en uitleg voorziet, alleen vindt ik wel dat als je iets koopt, en betaald ze toch zeker wel zelf beslist wat je met de waar doet, dat het pijnlijk is voor de verkoper kan ik inkomen, maar verkocht is verkocht, zoals Wolter zegt, doet hij het om zijn geliefde hobby te kunnen betalen, als ik een collectie van iemand kan over nemen zal ik het ook niet laten. Laten we eerlijk zijn.....en elkaar hier op dit forum niet de vlooien afvangen.......

Petje af voor Wolter

Ik denk dat de meeste het wel doen uit oogpunt van hun hobby. Ik bedoel hiermee dat ik ook op dezelfde manier mijn eigen hobby onderhoudt. Niets mis mee. Ik denk dat het niet iedereen in het bloed zit om ook nog planten te vermeerderen/ aan te bieden etc.
Overigens verkocht= verkocht vind ik wel erg streng. De koper kan zich bedacht hebben/ kwaliteit niet goed vinden/ andere oorzaak?
Je zal op zijn minst toch enkele basis voorwaarden moeten hebben, om dit soort problemen te voorkomen !!

Ik ga ervan uit dat iedereen wel het verschil ziet tussen een officiele verkopen/ kweker en een die het uit (of voor zijn) hobby doet?

groet Peter
:roll:
peterrijntjes

Berichtdoor jessetukkers » di mei 27, 2014 7:14 pm

In het betreffende geval ging het er om dat de verkoper er problemen mee had dat zijn koper de aan hem verkochte planten op ebay aanbood, als je toch iets koopt hoef je de verkoper toch niet van te voren in te lichten wat je met de gekochte items van plan bent? Dat bedoelde ik met verkocht is verkocht.....
jessetukkers

Berichtdoor peterrijntjes » wo mei 28, 2014 7:40 pm

jessetukkers schreef:In het betreffende geval ging het er om dat de verkoper er problemen mee had dat zijn koper de aan hem verkochte planten op ebay aanbood, als je toch iets koopt hoef je de verkoper toch niet van te voren in te lichten wat je met de gekochte items van plan bent? Dat bedoelde ik met verkocht is verkocht.....

Nee, als je het zo bekijkt heb je helemaal gelijk. Ik denk dat de meeste hobbyisten ook planten stekken en er wel eens wat verkopen. Althans ik zie zat aanbiedingen op dit forum, dus.........
Dat is dan eigenlijk het zelfde,

groet Peter
peterrijntjes

Berichtdoor Joopmutzig » zo jun 08, 2014 7:26 am

Goede morgen iedereen.

Ik realiseer dat deze discussie niet meer erg fris is maar toen ik las over wie het ging besloot ik in de pen te klimmen. Ik heb in het verleden met Wolter contact gehad en daar planten van hem gekocht. De kwaliteit van de planten die hij me heeft gegeven was uitstekend, de contacten gericht om mij te helpen en het was uitsluitend mijn keus welke planten ik wilde hebben. Waar Wolter zijn planten vandaan had is niet mijn zorg. Zou ik nog goedkoper of nog beter willen dan was het mijn keuze om niet bij hem te kopen.

Ik heb op dit moment een lijst van iemand uit mijn buurt in de Vogezen met zo'n 200 planten die hij scheurt, stekt of in zijn geheel verkoopt. Het is aan mij om te beslissen om van hem te kopen. Hij financiert met deze actie de aanschaf van nieuwe planten en natuurlijk ook de elektriciteitsrekening.

Joop Sluis
Mutzig
Frankkrijk
Joopmutzig

Berichtdoor Kottie » ma jun 09, 2014 7:18 pm

Dag allen,

wachtend op de onweersbui die mijn regenwatervoorraad moet aanvullen lees ik de reactie van Joop. Omdat er nu toch weer leven in de 'discussie" is geblazen dan toch ook maar even.
Op mijn werk wordt soms het vreselijke woord "verwachtingsmanagement" gebruikt. Hoe vreselijk ook, dat is hier wel van toepassing denk ik. Ik kan me persoonlijk heel goed voorstellen dat je je planten liefst in een goed huis ziet komen, niet als handelswaar op het net. Maar dan moet je ze zelf liever niet (als handelswaar) via het net verkopen omdat anderen ze dan ook als handelswaar kunnen beschouwen. En dat blijkt.

Gelukkig zijn plantjes en beestjes mijn hobby, en ik werk om oa mijn hobby te betalen. Dat maakt het leven erg eenvoudig zolang ik mijn baan houd ( ik ruil, of ik geef weg aan bekenden) .... :wink:

Vriendelijke groet,

Michiel

PS ook ik heb planten van Wolter gekocht, paar jaar geleden, en die doen het prima........
Kottie

Berichtdoor hanzell » wo jul 02, 2014 9:58 pm

Euhmmm.... deze post heeft volgens mij een hele andere wending gekregen als waarvoor ie oorspronkelijk bedoelt is en dat is om met mij in contact te treden, ik krijg wel berichten van anderen binnen, dus ik weet niet waar het mis is gegaan. probeer het nog eens zou ik zeggen.

Wat betreft het sub-onderwerp, ik ben blij dat dingen zijn uitgesproken en benoemd, dat is wel zo prettig voor alle partijen, en zoals zo vaak blijkt de soep heter opgediend dan gegeten.
hanzell

Keer terug naar Orchideeën Algemeen