Keiki

Vragen en berichten algemeen Orchideeën

Keiki

Berichtdoor Annabel Witter » do maart 26, 2015 4:39 pm

Hallo,

Hieronder staan een paar foto's van mij Phalaenopsis Golden Jaguar. Deze plant heeft mijn moeder gekregen en is nu onder mij hoede komen te vervallen. In juli 2012 had ze hem gekregen en hij staat vanaf die tijd ook in bloei. Wel netjes afgewisseld met 2 nieuwe bloemstelen. Maar geen 1 moment zonder bloem gezeten. Ondertussen 1 bloemsteel in bloei een oude bloemsteel heeft heeft 2 bloemtakken gekregen. En dan heb ik ook nog eens 2 nieuwe bloemstelen gekregen. Nog een oude bloemsteel heeft een keiki waarvan de keiki ook nog eens een bloemsteel heeft gekregen. Met andere woorden heel veel genot van deze Phal. Maar de keiki heeft 2 wortels van ongeveer 5 cm. En nog maar 2 bladeren waarvan de grootste 10 cm is. Kan de keiki eraf of kan ik hem nog beter even laten zitten??

Ik hoor het graag van jullie

Afbeelding
image post

Afbeelding
pc screenshot

Afbeelding
photos upload

Afbeelding
photo uploading
Annabel Witter

Re: Keiki

Berichtdoor Bindi » do maart 26, 2015 5:07 pm

Hoi
Keiki met wortels,kun je eraf halen en dan oppotten in bark.

Groetjes Bindi.
Bindi

Berichtdoor Annabel Witter » do maart 26, 2015 10:51 pm

Zijn de wortels daar niet te kort voor en te weinig?? Je leest veel verschillende verhalen daarover.
Ik wil het graag weten omdat het me super lijkt om juist deze keiki te kunnen behouden omdat hij is nagelaten aan mij en omdat het blijkbaar een hele sterke phal is, aangezien ik in 3 jaar tijd deze phal nooit zonder bloemen heb gezien.
Annabel Witter

Berichtdoor Bindi » vr maart 27, 2015 8:16 am

Nee wortels zijn niet te kort,wel goed opletten dat je hem niet in een te grote pot zet.
De keiki zal juist sneller groeien,en meer wortels aan maken.
Een doorzichtige pot helpt misschien,zo kun je zien hoe het met de wortels gaat,

Groetjes Bindi.
Bindi

Berichtdoor Annabel Witter » vr maart 27, 2015 4:22 pm

Oké Dank je wel.

We gaan het binnenkort proberen.
Annabel Witter

Keer terug naar Orchideeën Algemeen