Wie weet waar ik deze Phalaenopsissen zou kunnen kopen

Vragen en berichten algemeen Orchideeën

Berichtdoor MiB » ma jul 02, 2007 8:53 pm

Ik denk het laatste Chris.

Voor wat betreft de contanten.. die methode hanteer ik ook.... Zo ga ik bij Wubben mijn pinpas dus mooi "vergeten".... Is veel beter voor mijn banksaldo!!

Overigens Chris (ff off topic) je Chit Chat maakt een paar mooie dikke scheuten...

Gr. Miranda
MiB

Berichtdoor Henk K » di jul 03, 2007 12:12 pm

O, mooi dat je dat verteld Miranda, want dan doet de Chit Chat van mij het in ieder geval ook op tijd blijkbaar.

Afbeelding Afbeelding

Ben benieuwd wat het volgend jaar zal worden. Vorig jaar kwamen er ook 2 nieuwe scheuten, alleen de een was groter dan de andere en de wat kleinere bulb die uit de kleinere scheut groeide gaf helaas geen bloemtak (wel een kleine spat, maar dat werd niets) De grotere spat die uiteindelijk ging bloeien stond wel de hele winter in rust kennelijk en in het voorjaar ging het weer verder groeien. Ik neem maar aan dat deze groeiwijze normaal is want ik heb nog niet veel ervaring met Cattleya's.

Mijn Cattleya Skinnery heeft van 1 van de driebloemtakken dit over gehouden.

Afbeelding

De overige twee uitgebloeide bloemtakken verdroogden en heb ik afgeknipt. Deze echter blijft groen en ik weet niet of het kan blijven zitten, eigenlijk staan natuurlijk, of dat ik de tak ook af zou moeten knippen.

Groeten,

Henk
Henk K

Berichtdoor Wilko » wo jul 04, 2007 6:57 am

Henk

Wat betreft de bloei van Aurantiaca-achtige Cattleya's..
die maken in één seizoen inderdaad een volledige scheut met spat aan,
maar bloeien daar pas op in het voorjaar van het jaar erop,
kijk er ook niet vreemd van op als de spat bruin word, want dit heeft geen invloed op de bloei!
En als deze gebloeit heeft en de oude bloemtak word bruin, kun je hem kort op het blad terugknippen.

Veel succes!

Wilko
Wilko

Berichtdoor Henk K » wo jul 04, 2007 11:01 am

Bedankt Wilco,

Henk
Henk K

Vorige

Keer terug naar Orchideeën Algemeen