Suriname orchideeënreis

Vragen en berichten algemeen Orchideeën

Suriname orchideeënreis

Berichtdoor Gast » di aug 14, 2007 6:56 pm

Geplaatst: Vr Mei 04, 2007 2:18 pm door Phal

Besten,

Ik was gestart met het plannen van een trip naar Suriname en kreeg een mooi reisaanbod.

Nu ben ik door de jaren al in heel wat kringen presentaties gaan geven over reizen die ik eerder maakte en krijg ik vaak de vraag of mensen mee kunnen met zo'n reis.

Vanaf half maart 2008, zou ik naar Suriname willen trekken, voor een periode van zo'n 28-tal dagen (kan ingekort worden in etappe's, immers de reis is op te splitsen in drie delen, waarvoor ik telkens terug keer naar Paramaribo.)

Mensen die geïnteresseerd zijn om zo'n reis mee te maken, gelieve U te melden via email of via de website www.PnPOrchids.be

Een basis-fysiek is belangrijk en rekening houden met een soms erg beperkt niveau aan luxe is nodig. Maar laat U niet afschrikken alles blijft veilig en haalbaar voor de grote massa.

Groetjes,
Patrick
Gast

Berichtdoor Gast » di aug 14, 2007 6:57 pm

Geplaatst: Vr Mei 04, 2007 3:13 pm door Chris

Welke delen van het land precies zijn jullie van plan te bezoeken?

Mvg,

Chris
Gast

Berichtdoor Gast » di aug 14, 2007 7:00 pm

Geplaatst: Vr Mei 04, 2007 3:24 pm door Phal
Een aantal grote blokken, met daartussendoor telkens een rustdag in Paramaribo en de mogelijkheid op kortere afstand met de auto wat te bezoeken.

10-dagen ; van Paramaribo per vliegtuig naar Palumeu, Gebergte in, en terug richting Paramaribo over de rivier.

5-dagen, drop off met helicoper op tafelbergen

5-tal dagen bij indianen, langs de grens met Frans Guyana

4-tal dagen naar de kust in de buurt van Galabi, in de hoop zeeschildpadden aan land te zien komen voor de leg.

4-tal dagan uitstap richting Brits Guyanse grens.

Samen ongeveer 28 dagen.
Gast

Berichtdoor Gast » di aug 14, 2007 7:01 pm

Geplaatst: Wo Jun 06, 2007 11:51 am door Phal

Hopelijk laat deze link zich openen, dan kan je het uiteindelijke programma al inzien als je wil.

www.pnporchids.be/reizen/Suriname/Voors ... V_2008.doc

Een beetje egoïsme van mijn kant zit er wel in. Immers de 'Tafelberg tour', naar de plek waar Phragmipedilum lindenii zou voorkomen, kan slechts doorgaan als we een groep van negen mensen kunnen vormen. De kans dat we zo'n groep kunnen vormen bestaat nog als we kunnen aansluiten bij andere geïnteresserden ter plekke. Maar als we al van hieruit met negen geïnteresserden konden vertrekken, dan hadden we daar alvast zekerheid over...

Verder is er voor echt geïnteresseerden een meer gedetailleerde route beschrijving te verkrijgen op eenvoudige vraag.

Nota: De reis is veel duurder dan andere reizen die ik maakte. Dat heeft alles te maken, met het beperkte wegennet. In Suriname moet je naar het achterland met boot of vliegtuig. Dat heb je zelf niet in de hand en kost handen vol geld. Maar er rest daar nog uitzonderlijk veel ongerepte natuur ! Het beloofd een echte topreis te worden.

Vertrek of in de planning DAG 1 = zondag 16 maart 2008, terug op DAG28 vrijdag 11 april.

Groetjes,
Patrick - Phal
Gast

Berichtdoor Gast » di aug 14, 2007 7:02 pm

Geplaatst: Wo Jun 06, 2007 2:15 pm door Chris

Hoi Patrick,

Lijkt me een leuke trip, vooral de Tafelbergen. Is het mogelijk om aan te sluiten voor alleen dit onderdeel? Dat zou dan omstreeks eind maart zijn als ik het goed berekend heb. Heb me laten vertellen dat daar een bijzondere flora voorkomt.

Trouwens, Palumeu stroomopwaarts richting Kasikasima is erg mooi en avntuurlijk beslist de moeite waard. Veel wilde dieren gezien en ook de nodige orchids!
Gast

Berichtdoor Gast » di aug 14, 2007 7:04 pm

Geplaatst: Do Jun 07, 2007 8:50 am door Phal
Er is eerder al met het idee gespeeld om de trip in delen op te splitsen. Zeker als we moeten beroep doen op lokale organisaties om ons te laten droppen en oppikken, is het schema relatief strikt. Dan zou ik dus durven stellen dat opsplitsen zeker moet kunnen.

Enkele dagen voor een bepaald deel (Tafelberg) afreizen vanuit Nederland tot in Paramaribo, daar weet je in welk hotel we zitten, tegen welke datum... Ons daar opwachten en inpikken op de volgende ettape. Moet kunnen zou ik zeggen.

Persoonlijk hoor ik dit graag, want zoals je in het programma-voorstel kan lezen. Slechts als we 9 personen kunnen samenrapen gaat het Tafelberg avontuur door. In het andere geval moeten we noodgedwongen uitwijken naar een alternatief. Het zijn louter practische redenen, beschikbare plaatsen in het gebruikte vliegtuig! 9 personen + begeleiding (kok, gids en materiaal)

Dus als je overweegt slechts een deel mee te beleven kan dit perfect!
Gast

Berichtdoor Gast » di aug 14, 2007 7:05 pm

Geplaatst: Do Jun 07, 2007 2:09 pm door Phal

De prijs van de vliegtuigtickets is bepalend!
Daarvoor moet de volle pot betaald worden bij inschrijvingen. al het overige kan later. Willen we de laagste prijs halen wil SLM tegen September die booking.
Het correcte bedrag is momenteel nog niet bekend.

Overigens ik moet her wel gebruik maken van een reisorganisatie, omdat diverse inlandse trips niet op eigen houtje kunnen geregeld worden. Maar verder is de kostprijs open boekhouding! Ik ben geen origanisatie die er geld aan vangt!
Gast

Berichtdoor Gast » di aug 14, 2007 7:06 pm

Geplaatst: Do Jun 07, 2007 4:53 pm door Chris

Voor mij speelt de boeking van het ticket per september niet want ik zou vanuit Aruba komen met SLM en die heeft daar (nog) een vast tarief voor.

Welke reisorganisatie heb je voor bepaalde trips op het oog? Ik weet dat de METS een behoorlijk aanbod heeft en soms ook wel trips op maat kan organiseren. De METS is in ieder geval betrouwbaar en ik was zeer te spreken over hun organisatie en aanpak.
Gast

Berichtdoor Gast » di aug 14, 2007 7:07 pm

Geplaatst: Vr Jun 08, 2007 8:29 am door Phal

Betreffende reisorganisaties:

Ik kreeg al van een heleboel mensen info door.
Blijkbaar spreekt men in Suriname met elkaar, want als ik meerdere organisaties aansprak, leken ze te weten dat ik al een offerte had en deden ze zelfs geen moeite om een exta offerte te maken.

In Nederland werk ik via EDUCA-reizen. Die gebruiklen plaatselijk diverse organisaties. Zo gebruiken ze voor Kasikasima :Mets, voor Tafelberg :Winston voor Awarradam weer : Mets en voor Galibi : Bert.

Ik heb enkele 'deelstukken' rechtstreek opgevraagd bij Mets en het blijkt dat die dezelfde prijzen hanteren. Mij lijkt de prijs correct.
Overigens kosten voor de Tafelbergtour, zijn 528,00€ (+25,00€ boekingsfee). Maar dus duidelijk zonder vlucht, zonder verblijf in Paramaribo, enkel de 5d/4n All In Tafelberg. Hopelijk geeft je dat een idee van wat de kosten voor jou zouden kunnen bedragen.

Ik ben alvast (weer eens) blij met de positieve commentaar op Mets, ik hoorde ook al van anderen dat ze goed werk leveren.

Overigens, mocht ik niet aan 9 deelnemers voor de Tafelberg geraken biedt men vanuit EDUCA al een alternatief: Mocht u niet genoeg deelnemers (min. 9 personen) vinden voor de tafelbergtour dan kunnen we deze tour vervangen door verblijf in het gebied van Zanderij / Colakreek en daar gebruik te maken van de kennis van de indianen die in dit gebied vaak opzoek gaan naar orchideeën.

Hopelijk zet deze extra info U aan het denken.
Gast

Berichtdoor Gast » di aug 14, 2007 7:08 pm

Geplaatst: Wo Jun 13, 2007 8:53 am door Phal

Ik heb nu ook prijzen binnen gekregen voor 9 of 12-daagse trips, waarbij je kan aansluiten voor de tafelberg tour. (vertrekkende uit Nederland.)

De prijzen lijken me goed, de luchthaventaksen en andere vaste kosten zijn hetzelfde. Maar daar moet je bij elke organisatie mee rekening houden.

Vanzelfsprekend is er ook de mogelijkheid op eigen kracht vanuit Paramaribo aan te sluiten op een trip. Ik denk hier aan wie van Aruba of andere dichter bij gelegen plaats komt. Dan is het wellicht leuk de overnachtingsplaats dicht bij de onze (of dezelfde) te kiezen. En is er louter de prijs voor desbetreffende tour. Die prijzen waren al bekend.
Gast

Berichtdoor Gast » di aug 14, 2007 7:10 pm

Om weer terug te kunnen vinden op dit forum

Geplaatst: Do Aug 24, 2006 7:45 pm door Chris

Marga Werkhoven
Hermesstraat 43
+ 597 451008
Gast

Berichtdoor Pat » di aug 14, 2007 7:49 pm

Ik vreesde dat de vroegere briefwisseling helemaal zoek en verloren was.

Gelukkig is er heel wat gered. Op onze site hebben we ook enkele keren een probleem gekend, bij het omschakelen van forum-software. Massa's werk om zo iets recht te zetten. Bij deze bedankt voor de inspanning Monica.
Pat

Berichtdoor Pat » di aug 14, 2007 7:50 pm

Tot vrijdag ging ik er van uit dat ik uiteindelijk louter met mijn vriend Ronny Frankish naar Suriname zou trekken. Want er kwamen amper reacties.
Blijkt nu dat er toch enkele geïnteresseerden stilletjes zitten te wachten op andere reacties. Die wachten af of de 'Tafelberg-tour' doorgaat. Want vooral dat wekt de grootste interesse!
Vandaar dan ook dat er een kortere 'instap' module is gemaakt, waar als alternatief voor de 28-daagse trip er een 12-daagse trip wordt voorzien.
Maar blijkbaar weten de 'wachtende' niets van elkaar. Ik zou dan ook snel een oproep willen doen, dat die wachtende zich bekend maken.

Ik voeg ook de laatse vorm van planning toe. Ze is ter goedkeuring naar EDUCA. Wellicht kan ze nog een weinig wijzigen. Let vooral op het vervroegen t.o.z. van de eerder verschenen planning.

www.pnporchids.be/reizen/Suriname/Eerste_planning.doc
Pat

Keer terug naar Orchideeën Algemeen