dendrobium

Vragen en berichten algemeen Orchideeën

dendrobium

Berichtdoor Bert.S » za sep 01, 2007 6:48 pm

Afbeelding

Ik heb hier nog een foto van een orchidee waarvan ik de naam nog zoek,de foto is gelukkig wat kleiner dan de cambria (ff leren nog)
wie weet de naam graag reactie

Bert
Bert.S

Berichtdoor llinde » za sep 01, 2007 6:55 pm

Zo te zien is dit een Dendrobium hybride van het phalaenopsis type.
llinde

Berichtdoor Lucia » za sep 01, 2007 7:09 pm

Hoi Bert,
Dat is inderdaad zo als llinde zegt een Dendrobium phalaenopsis Hybride. En wel in de favoriete kleur van een van de andere forum leden. De meningen over de verzorging varieren een beetje. In grove lijnen verzorgen zo als een Phalaenopsis. Met mogelijke varieatie. Hij kan in de zomer evt beschut buiten staan. Het is een kwestie van uit proberen wat bij jou het beste werkt. Het buiten zetten is dat voor het temperatuurs verschil van dag en nacht. Dit om de bloei te stimuleren.
Veel plezier van die mooie witte. :D
groetjes Lucia
Lucia

Berichtdoor Bert.S » za sep 01, 2007 7:10 pm

ja dat is mij bekend,maar deze orchidee zal toch wel een eigen naam hebben ,denk ik
Bert.S

Berichtdoor Lucia » za sep 01, 2007 7:13 pm

Vast wel. Maar ik denk dat je bij de wit liefhebster moet zijn. Voor het goede antwoord. Ik dacht dat hij Emma white hete. Maar dat weet ik niet zeker. :shock:
groetjes Lucia
Lucia

Berichtdoor Bert.S » za sep 01, 2007 7:14 pm

oke in ieder geval bedankt voor je reactie
Bert.S

Berichtdoor Chris F » za sep 01, 2007 7:16 pm

Luit heeft gelijk. Probleem is dat er duizenden van dergelijke witte hybriden bestaan, van Emma White tot White Doreen tot Rakpaibulsombat. Ik ben dus bang dat jouw Dendrobium naamloos verder door het leven zal gaan. Niettemin een mooie hybride hoor!
Chris F

Keer terug naar Orchideeën Algemeen