kleine orchideeën

Vragen en berichten algemeen Orchideeën

kleine orchideeën

Berichtdoor b.meirsman » di sep 04, 2007 1:28 pm

Hoi, ik ben nieuw op het forum en sinds kort helemaal verslaafd aan orchideeën (zoals de meesten,zoniet allemaal :wink: onder jullie). Heeft iemand van jullie een lijst van mooie "mini" orchideeën? Ik zou graag een collectie aanleggen van deze prachtige stukjes natuur, maar vind weinig info op het internet. Waarschijnlijk omdat ik de finesse/kennis nog niet heb... Kan iemand mij helpen??
b.meirsman

Berichtdoor Chris F » di sep 04, 2007 3:30 pm

Welkom op het forum! Er zijn beslist veel miniaturen die de moeite waard zijn, maar deze kunnen zeer uiteenlopende kweekcondities vergen. Om je gerichter te kunnen helpen zou daarom het handig zijn om hier jouw kweekcondities (licht, raampositie, temperatuur, huiskamer/slaapkamer/kelder/kas etc.) vermelden. Ik weet zeker dat er dan een hoop goede suggesties komen!

Chris F
Chris F

Berichtdoor Lucia » wo sep 05, 2007 12:49 am

He welkom op het forum.
Om te helpen met zoeken naar mini's. Die makkelijk kweekbaar zijn. kijk eens naar de volgende link. Als je klikt op Orchid listings. Kun je daar minitures aan klikken. Daar staan er best veel tussen. Als je power search neemt. Kun je zelfs kiezen op mini's met b.v easy growing en fragrant. En dan krijg je weer een selectie daar van. Dit is natuurlijk maar een klein deel van de mini's. Maar je moet toch ergens beginnen. En de meeste er van zijn in europa goed te krijgen.
Veel plezier er mee.
http://www.andysorchids.com
groetjes Lucia
Lucia

Berichtdoor b.meirsman » wo sep 05, 2007 8:20 am

Hey, dank je voor de antwoorden. Lucia, ik heb de link al even opengeklikt en dat is exact wat ik zocht! thx!
Mijn (tot nog toe enige) orchidee (Phalaenopsis), staat boven mijn open aquarium in de keuken. Onder een plat dak met koepels in, dus veel indirect zonlicht. De temperatuur ligt nu ongeveer rond de 22°C overdag en rond de 16°C 's nachts. Dit leek me, na wat over orchideeën gelezen te hebben, de beste plaats in huis. en aangezien het een aquarium van 2m lang is, is er nog wel wat plaats voor extra orchideeën. :D
b.meirsman

Keer terug naar Orchideeën Algemeen