Water ??

Vragen en berichten algemeen Orchideeën

Water ??

Berichtdoor Alex.O » za sep 08, 2007 6:50 pm

Hallo allemaal,

voor het watergeven of sproeien wordt vaak gezegd dat regenwater het beste is... Mogelijk 1 op 1 mengen met kraanwater.

Kan ik wat dat betreft ook water uit onze droger gebruiken....dit is volgens mij ook heel zacht ??

Of kan dit absoluut niet ?? Moe ik het mengen, niet gebruken en/of kan ik ermee sproeien ??

Mvg Alex
Alex.O

Berichtdoor Bert.S » zo sep 09, 2007 9:50 am

hoi Alex;

Ik gebruik al jaren het condens water uit de droger,alleen filter ik het wel door een koffiefilter en vermeng het met leidingwater,dan heb ik een hardheid van ongeveer 3 tot 5 dh.Ik moet eerlijk zeggen dat ik het in het begin ook niet aandorst om het te gebruiken.Maar ik heb het uitgeprobeert op twee orchideeën en die hebben er nooit hinder van ondervonden,en kreeg ik ook in bloei.Dus waarom niet.

groetjes
Bert
Bert.S

Berichtdoor carolinaflower » zo sep 09, 2007 10:09 am

Hallo Alex

Weet je wat ik gebruik????

Spa blauw!!!!

De kalkaanslag is stukken minder,zeker in mijn vazen waar de vanda,s in staan.
En met sproeien geen aanslag aan de ramen!!!!!!!!

Fijne zondag!
Gr.Carla
carolinaflower

Berichtdoor Alex.O » zo sep 09, 2007 9:59 pm

Haha,
dank jullie voor de info...dan dus mengen 1 deel spablauw, 1 deel regenwater, 1 deel droger water en 1 deel kraanwater...

mmhhhmm veeleisend soortje... maar OK..:-) Neen srieus, het klinkt zo vreemd.....waswater...eigenlijk....

Ik zal er nog maar eens over nadenken...en mogelijk gewoon doen...

Thx, mvg Alex
Alex.O

Berichtdoor llinde » ma sep 10, 2007 5:05 pm

Ik hou het op regenwater, mijn regenton is deze zomer altijd tot bovenaan gevuld geweest :wink:

Luit
llinde

Berichtdoor Alex.O » wo sep 12, 2007 12:41 pm

Dat doe ik dan maar...

Haha..ik heb net 1,5 liter..:-)) Maar de regentijd komt eraan en ik heb ook wel een buurman, met regenton...

mvg Alex
Alex.O

Keer terug naar Orchideeën Algemeen