hallo allemaal :D

Vragen en berichten over Botanische Orchideeën

hallo allemaal :D

Berichtdoor Lotte@ » di sep 08, 2015 8:26 pm

hallo allemaal ik ben lotte :D

ik heb aardig wat orchideeën nu en sommige staan of stonden in bloei, hier wat mooie foto's van ze. als iemand weet welke kleurslagen/hybrides het zijn hoor ik het graag want die stonden er niet bij :o verder heb ik nog wat uitgebloeide orchideeën zoals: cambria, coelogyne cristata, 2 spin orchideeën ,ornithophora radicans, mossiae alba zaailing, dendrobium, ic dinard blue heaven, 4 catalea soorten en 4 phapiopedilum soorten en 3 phalaenopsis en er zijn al aardig wat nieuwe scheuten te vinden bv de dendrobium nobile soort heeft 5 nieuwe takken! hoop dat jullie ze net zo mooi vinden als ik :oops:

en wat heeft iedereen hier prachtige planten zeg! super leuk om te zien dat zoveel mensen deze hobby met zo veel passie en geduld doen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
deze ruiken zo lekker!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bijna alles op de foto :)
Afbeelding
Lotte@

Re: hallo allemaal :D

Berichtdoor Bindi » wo sep 09, 2015 7:17 am

Hoi Lotte,

Leuke foto's van je plantjes! Je raam staat al lekker vol :)
Met de namen van de planten zit je bij de meeste wel goed, maar het is vaak zeer lastig om de naam te vinden van sommige hybride Als je weet welke soort het is (bv dendrobium nobile) dan weet je in ieder geval dat deze een rustperiode nodig heeft.
Je planten zien er mooi uit!

Groetjes, Bindi
Bindi

Re: hallo allemaal :D

Berichtdoor hanzell » zo sep 20, 2015 10:56 pm

Hallo,

Leuk dat je meedoet op het forum en foto's van planten zijn altijd welkom. Veel kweekplezier.
hanzell

Keer terug naar Botanische Orchideeën