Gongora horichiana

Vragen en berichten over Botanische Orchideeën

Gongora horichiana

Berichtdoor RdB » zo dec 18, 2016 11:22 pm

Schandalig lang niet hier geweest. Dus mar weer eens wat posten. Dee bloeit nu voor de d erde keer dit jaar, gewoon in de huiskamer. Hartje zomer heeft hij een paar maandjes buiten in een boom gespeeld, ook daar nog een keer gebloeid.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ruud
RdB

Re: Gongora horichiana

Berichtdoor Bindi » ma dec 19, 2016 7:58 am

Hoi Ruud
Prachtige plant :) Ik had deze zomer een aantal cymb buiten staan, zaten bij binnen zetten onder de pissebeden in de pot brrrrr.
Zo jammer dat er nog zo weinig mensen van de oude garde nog posten, jullie waren de reden dat ik hier graag bij wilde, zag er zo gezellig uit, en zoals je weet, een forum loopt langzaam dood, als er niemand meer wat op zet of reageerd, Er word helemaal niets leuks gedaan, zoals foto wedstrijden, dit zijn wel de dingen die mensen aantrekken en het forum blijft met al zijn belangrijke info toch behouden. Ik zet dit openbaar zodat iedereen het kan lezen, ik vind het in iedergeval erg jammer :roll:
Bindi

Berichtdoor Patrick76 » ma dec 19, 2016 2:46 pm

Helemaal mee eens!
De persoon die het forum in beheer heeft zou best wel wat meer input mogen leveren, zoals dingen organiseren. Maar ja... NOV :roll: , ik bedoel het niet vervelend maar wat meer actie en wat meer bij de tijd zijn zou de vereniging helpen. En ja hoor een pm van het bestuur aan mij is welkom.
Vriendelijke groet,

Patrick

(Laelia, Phragmipedium, Catasetum & Stanhopea)
Afbeelding
Patrick76

Berichtdoor Bindi » ma dec 19, 2016 3:30 pm

Ik vraag mij ook af of de forum beheerder of beheerster nog wel actief is. Ik zit voor mijn andere hobby,s op verschillende fora,s en daar ondernemen de mensen die het forum beheren, leuke dingen en zijn ook echt actief aanwezig, dat gegeven zorgt er al voor dat mensen het leuk gaan vinden om op het forum te kijken, maar ja in mijn eentje kan ik niet veel doen, ik zet wel eens wat planten op het forum, maar moet eerlijk zeggen dat ook ik het steeds minder leuk ga vinden, en geloof mij, ik ben een echte doorzetter :)
Ook het foto,s plaatsen schijnt voor veel mensen te moeilijk te zijn, dit is, vind ik dan toch wel een aandachts puntje.
Ik zou graag willen weten wat andere mensen hiervan vinden en dan ook het antwoord plaatsen :)

Sorry van je topic Ruud, excuses.
Bindi

Berichtdoor Kottie » do dec 22, 2016 8:02 pm

Ha Ruud,

inderdaad, schandalig lang niets van je gehoord! Wat is je excuus? Te hard werken (been there), computer om je fotoos op te poetsen kapot (done that) of ziek zwak en misselijk? Ondertussen kweek ik een oncidium voor je op (je weet wel, die je nog wilde hebben) en wacht ik op mijn plantje van jou :?
DIe gongora is fraai. ik kom erachter dat ze het in mijn kas over het algemeen het best doen (lees, niet doodgaan) als ik ze "koeler, natter en donkerder" zet.

Groet Michiel
Kottie

Berichtdoor RdB » do dec 22, 2016 11:54 pm

Simpel: te veel werk en te veel foto's (niet per se orchideeën) en opgroeiende kinderen. 'k zal trachten mijn leven te beteren (net als op 1 januari :mrgreen: ) . Met andere woorden: te veel lol in het leven en dan hou je weinig tijd (zo wat mijn schaarste bezit :oops: ) over.

Ik deel de mening dat de huidige moderator (is die er eigenlijk wel????) te weinig actie onderneemt om leven in de brouwerij te brengen. Ik meen echter wel te moeten constateren dat de NOV zich ook niet veel aan dit forum gelegen laat liggen. Dat is NIET bedoeld als kritiek maar wel een constatering. Voorbeeld: op deze harte kreet eerder in dit draadje: geen reactie, maar ook eerdere vragen aan de moderator over b.v. foto's uploaden: geen reactie, over site-links die aangepast moeten worden: geen reactie. En dat is knap frustrerend, want wat moet je met geen reactie? Met een nee kun je leven maar een beetje tegen de muur kletsen? Dat houdt niemand vol.
't Is niet dat ik er geen begrip voor kan opbrengen vanuit NOV zijde. Er is op dit moment maar een verduveld klein groepje dat zich hier meldt. En het is (en ik heb de ervaring ook zelf in ruime mate) al zo moeilijk alles wat op vrijwilligerswerk draait draaiende te houden.

Kijk ik naar onze buitenlandse collegae dan constateer ik: de Belgische site is net zo vrij van leven als deze, de Amerikaanse (meerdere keuzes) zijn niet eens te volgen, te veel activiteit en de Duitse liggen daar zo'n beetje tussenin, dus wel veel leven maar met goede wil nog net te volgen. Conclusie (geheel voor eigen rekening): er zou voldoende leven in dit forum te blazen moeten zijn.

Tot zover de constateringen waar we geen flikker aan hebben..... :twisted:

CONCLUSIE: als wij er niets aan doen bloed de boel dood.

Mijn vragen:
Zijn jullie het met mij eens dat in dit forum nog nieuw leven te blazen is??
En blijven jullie dan meewerken/posten??

Mijn voorstel (indien ja/ja):
Ik neem contact op met de NOV, zoek uit hoe het met de moderator zit en werk met de moderator een plan uit. Van mijn part doe ik dat zelf (al weet ik niet wat moderatorschap inhoud en ik ben vrij handig met computers :cry: Nou ja, ik weet wel iets en ik ben leergierig en zo.

Ik zet ditzelfde mailtje ook even onder "orchideeën algemeen"
RdB

Berichtdoor RdB » do dec 22, 2016 11:57 pm

ehhhhhh Kottie (Michiel).....welk plantje kweek ik ook alweer voor je??? (seniorenmomentje :oops: )

((Ruud))
RdB

Berichtdoor RdB » vr dec 23, 2016 12:12 am

Nog zo'n fout: plaats reacties over de toekomst van dit forum bij voorkeur onder Orchideeën Algemeen,

Ruud
RdB

Berichtdoor Bindi » vr dec 23, 2016 12:13 am

Hoi ruud
Fijn dat jij het ook ziet. Ik ben met Patrick samen bezig over dit onderwerp, je zou hem anders een pb kunnen sturen. Ik zeg maar zo, hoe meer mensen mee doen hoe beter het is, en het maakt mij helemaal niet uit wie beheerder zou zijn, als diegene dan ook echt zijn werk doet :)

Groetjes Bindi.
Bindi

Berichtdoor Bindi » vr dec 23, 2016 12:14 am

Je hebt gelijk, gaan we gewoon verder in algemeen :D
Bindi

Berichtdoor Teiggie » za dec 24, 2016 4:47 pm

Mooie plant en bloem :D
Teiggie

Keer terug naar Botanische Orchideeën