rouwvarenmugjes hoe geraak je er vanaf

Allerlei vragen over ziektes en plagen

rouwvarenmugjes hoe geraak je er vanaf

Berichtdoor cari.nev@hotmail.com » zo okt 08, 2017 4:56 pm

Door mijn orchideeen te verpotten en "kwaliteitspotgrond speciaal voor orchideeen van DCM" te gebruiken zit ik nu reeds voor de 2de maal met een plaag van rouwvarenmugjes en het tast ook al mijn andere planten aan. Heb al biologische "Stenema" gebruikt, aftreksel van tabak gebruikt, stukjes look in de pot gestoken, word er gek van. Zou liefst terug overschakelen naar bark maar welk is nu echt goeie (zonder teveel turf enz) Iemand die me kan helpen ajb?
cari.nev@hotmail.com

Re: rouwvarenmugjes hoe geraak je er vanaf

Berichtdoor Ammateurtje » zo okt 08, 2017 8:11 pm

Ik heb kleine vleesetertjes tussen mijn planten staan , daar plakken ze op vast .
Ik kan helaas geen foto's meer plaatsen om ze te laten zien , en de naam is me ook even ontschoten .

Groetjes Marianne
Ik vind ze gewoon mooi
Ammateurtje

Berichtdoor cari.nev@hotmail.com » ma okt 09, 2017 10:31 am

Ammateurtje schreef:Ik heb kleine vleesetertjes tussen mijn planten staan , daar plakken ze op vast .
Ik kan helaas geen foto's meer plaatsen om ze te laten zien , en de naam is me ook even ontschoten .

Groetjes Marianne

Dank je Marianne, misschien moet ook maar eens proberen, altijd fascinerend gevonden die vleesetende plantjes!
Nu wil ik nog terug verpotten ook, die orchideeen die ik koop staan meestal gewoon in een soort schors (bark denk ik) en dat geeft geen problemen, ik geef ze toch af en toe wat bemesting (vloeibaar) , probleem is welk merk, wat is het beste volgens jou ?
Dank je en groetjes,
Carine
cari.nev@hotmail.com

Berichtdoor Marcus » ma okt 09, 2017 2:04 pm

Carine, over Bark is eerder geschreven lees maar op de Link, ik zou niets anders meer willen gebruiken.

viewtopic.php?f=5&t=3438&p=35472&hilit=Bark+overvecht#p35472

Google en op afbeeldingen: Seramis
Groet Marcus
Marcus

Berichtdoor Ammateurtje » ma okt 09, 2017 10:03 pm

cari.nev@hotmail.com schreef:
Ammateurtje schreef:Ik heb kleine vleesetertjes tussen mijn planten staan , daar plakken ze op vast .

Groetjes Marianne

Dank je Marianne, misschien moet ook maar eens proberen, altijd fascinerend gevonden die vleesetende plantjes!
Nu wil ik nog terug verpotten ook, die orchideeen die ik koop staan meestal gewoon in een soort schors (bark denk ik) en dat geeft geen problemen, ik geef ze toch af en toe wat bemesting (vloeibaar) , probleem is welk merk, wat is het beste volgens jou ?
Dank je en groetjes,
Carine

Ik herplant ook altijd in bark , tot nu altijd organische plantenvoeding die kleine zwarte flesjes House Garden.

Groetjes Marianne
Ik vind ze gewoon mooi
Ammateurtje

Berichtdoor cari.nev@hotmail.com » di okt 10, 2017 1:25 pm

Ammateurtje schreef:
cari.nev@hotmail.com schreef:

Groetjes Marianne

Dank je en groetjes,
Carine

Ik herplant ook altijd in bark , tot nu altijd organische plantenvoeding die kleine zwarte flesjes House Garden.
Dankje wel Ammateurtje, ik ga dit doen, ook bedankt voor de tip "organische plantenvoeding", ik ga op zoek!
Groetjes,
Catine

Groetjes Marianne
cari.nev@hotmail.com

Berichtdoor cari.nev@hotmail.com » di okt 10, 2017 1:28 pm

Marcus schreef:Carine, over Bark is eerder geschreven lees maar op de Link, ik zou niets anders meer willen gebruiken.

viewtopic.php?f=5&t=3438&p=35472&hilit=Bark+overvecht#p35472

Google en op afbeeldingen: Seramis

Dank je wel voor de tip Marcus, ik kijk meteen even !
Bark zal het worden!
Groetjes,
Carine
cari.nev@hotmail.com

Berichtdoor Dirk de Haan » di okt 24, 2017 6:38 pm

Bark is te koop bij Herman ter Borch. Hij staat vaak op tentoonstellingen maar is ook regelmatig bij kringen te vinden.
Veel kringen hebben ook bark te koop. Ga een keer naar een orchideeën kring en vraag waar zij lokaal bark kopen. Kijk op www.nov-orchidee.nl onder kringen voor een kring in de buurt.
Qua mest kan ik je de mest van Akerne (belgië) aanraden. dat is Rainmix. wordt door veel orchidioten gebruikt
Dirk de Haan

Berichtdoor Ammateurtje » di okt 24, 2017 7:37 pm

De kleine aasetertjes die ik heb heten Pinquicula , ook Mexicaanse vetplant genoemd .

Groetjes Marianne
Ik vind ze gewoon mooi
Ammateurtje

Keer terug naar Ziekten en Plagen