Hoera, ik ook een serre, maaruhh die fundering?

Vragen van kas tot groeilampen

Hoera, ik ook een serre, maaruhh die fundering?

Berichtdoor Joke » vr maart 21, 2014 2:01 am

Hallo allemaal,

na erg jaloers de aanbouw van serres en kassen te hebben gevolgd heb ik nu een fantastische serre te pakken kunnen krijgen.
4 m breed, 3,10 m diep, van 2,20m naar 2,70m hoog. Dubbel glas, opaal polycarbonaat op het dak, schuifdeuren aan de voorkant en in de zijwanden, ventilatieroosters, spots in het dak en zelfs screens buitenom.
Ik ga er nog een raam in maken met een uitzetijzer dat op temperatuur werkt, kortom, helemaal perfect.

Ik zit alleen met een probleem; hoe moet de fundering worden?
Op internet kom ik er niet uit, wat daar op staat varieert van een fundering waar je een huis op kan bouwen tot helemaal geen fundering.

Ik heb een huurwoning en heb toestemming om een serre te zetten, maar wil niet dat de serre schade toebrengt aan de woning door een slechte fundering.
Zelf denk ik aan een fundering met EPS bekisting, maar hoe breed en diep moet dat dan worden in het zompige Amsterdam?
Ik moet er ook rekening mee houden dat als ik ooit uit deze woning weg ga, ik de fundering zal moeten verwijderen.

Wie heeft hier echt verstand van en kan mij een goed advies geven?
Is er ook nog iemand die een goed adres weet voor een mini gravertje met chauffeur en een betaalbare mini betonstort wagen?
Ik wacht met spanning jullie reacties af!

Groetjes, Joke
Joke

Re: Hoera, ik ook een serre, maaruhh die fundering?

Berichtdoor hanzell » vr maart 21, 2014 1:28 pm

Ha Joke,

Als eerste gefeliciteerd met je serre.

voor je begint met allerlei ideeen zorg dat je eerst weet wat je wilt met bewatering en verwarming en electra, aangezien deze waarschijnlijk via je vloer de serre in komen, of zelfs in de vloer zitten.

Weet ook dat je een huurhuis hebt en daarmee de plicht hebt het huis en tuin weer in dezelfde staat terug te leveren als dat je de verbinding bent aangegegaan. dus een zware beton fundering zou ik zeker niet doen. Je Kas moet wel gefundeerd worden, niet zozeer voor het verzakken, wel voor de krachten (wind, regen, sneeuw) die erop los worden gelaten. Je kan een stenen muur maken. Of op de hoeken een flinke paal minimaal 75 cm de grond in heien/slaan en de kas hieraan bevestigen, of een combinatie hiervan. Je zou ook een kasbouwer kunnen raadplegen, deze adviezen verstrekken ze zonder problemen.

grt hans
hanzell

Berichtdoor Chanelleke » zo maart 23, 2014 8:59 pm

Hoi Joke.

Wat fantastisch !!!! Ben heel benieuwd als de kas staat,wel showen dan hoor.
Veel succes met het opbouwen.

Chanelleke
Chanelleke

Berichtdoor jessetukkers » di maart 25, 2014 11:08 pm

Hallo,

Ik heb de volgende fundering onder mijn kas

Voor een degelijke fundering minimaal een meter onder het maaiveld uitgraven, deze diepte is nodig om kapotvriezen te voorkomen...dan opmetselen met kalkzandsteen... De eerste laag platgelegd, dan drie lagen rechtopstaand..... De kas is 6.30 lang bij 5 meter breed. Op de kalkzandsteenblokken verder gemetseld met betonklinkers, op de hoeken kruislings 2 aan 2 gemetseld... Grtz jesse
jessetukkers

Keer terug naar Techniek