Mini cursus lattenmandjes maken....

Vragen van kas tot groeilampen

Mini cursus lattenmandjes maken....

Berichtdoor jessetukkers » za apr 05, 2014 4:17 pm

Heb er vandaag nog wat gemaakt....

Zaag de latjes op maat,

Afbeelding

Boor vervolgens de gaatjes, doe ik uit de losse hand, knip daarna 4 stukjes (dik) ijzer/koper/aluminiumdraad en fixeer dat zoals te zien is op de volgende foto aan de onderste lat....

Afbeelding

Afbeelding

Stapel vervolgens de latjes zoals lucifers....

Afbeelding

Afbeelding

Stapel dan door tot de gewenste hoogte en buig dan het draad spiraalvormig om, en trek daardoor de latjes stevig tegen elkaar....

Afbeelding

Afbeelding

Schroef als laatste de bodem lat vast met wat schroefjes... (Voorboren!!)

Afbeelding

Voila, ziehier het resultaat

Afbeelding
jessetukkers

Re: Mini cursus lattenmandjes maken....

Berichtdoor Gerben1998 » za apr 05, 2014 5:44 pm

Heel interessant!! :D

Gerben
Het is beter dat je je verliest in je hobby, dan dat je je hobby verliest!
Gerben1998

Berichtdoor RdB » za apr 05, 2014 9:06 pm

Ik doe het vrijwel net zo met één verschil. Ik monteer de bodemlatjes óp de eerste laag en plak ze vast met waterbestendige PU-lijm (D4). Nadeel is dan wel dat je wat hoger moet stapelen maar het scheelt wat schroefwerk.

Ruud
RdB

Berichtdoor Frans Derksen » ma apr 07, 2014 10:19 pm

Beste Jesse
Je cursus lattenbakjes maken ziet er goed uit maar de eerste foto waarop je laat zien hoe de latjes door jou gezaag worden is verre van een voorbeeld van veilig werken met een elektrische cirkelzaag.
Dit kan wel eens eindigen in een bestelling van 5 pils voor de houtzagerij waar er maar drie gebracht worden.
Ik adviseer dan ook iedereen die zelf ook wel eens lattenbakjes wil gaan maken de latjes niet volgens jou voorbeeld foto te gaan zagen
Met vriendelijke groet
Frans Derksen
Frans Derksen

Berichtdoor Khadija » di apr 08, 2014 8:51 am

Leuk om te zien hoe zo'n mand wordt gemaakt :)
Orchids are like accessories, a woman can never have enough...
Khadija

Berichtdoor Marcus » di apr 08, 2014 9:37 am

Frans Derksen schreef:de latjes niet volgens jou voorbeeld foto te gaan zagen

Neem je advies graag ter harte maar hoe dan wel?
Groet Marcus
Marcus

Berichtdoor jessetukkers » di apr 08, 2014 8:44 pm

Beste Jesse
Je cursus lattenbakjes maken ziet er goed uit maar de eerste foto waarop je laat zien hoe de latjes door jou gezaag worden is verre van een voorbeeld van veilig werken met een elektrische cirkelzaag.
Dit kan wel eens eindigen in een bestelling van 5 pils voor de houtzagerij waar er maar drie gebracht worden.
Ik adviseer dan ook iedereen die zelf ook wel eens lattenbakjes wil gaan maken de latjes niet volgens jou voorbeeld foto te gaan zagen
Met vriendelijke groet
Frans Derksen

PFFFFFFFT.....Herstel, eerst ga je naar de doe het zelf zaak en laat je daar latjes zagen op maat, voor 10 mandjes zo'n 300 stuks ze zien je daar aankomen...... De foto die ik plaatste is alleen maar ter illustratie, bij de zin; zaag de latjes op maat. Mensen met een dergelijke zaag thuis weten er wel mee om te gaan. Ik wil de foto wel weghalen als het mensen stoort. Sommige mensen kunnen overal over zeuren, deze mensen kunnen de bakjes beter kopen voor 10, 15 euro. Als je ze nodig hebt in de mate zoals ik ben je gewoon genoodzaakt ze zelf te maken, scheelt je een vermogen, dat ik liever besteed aan planten....
jessetukkers

Berichtdoor Marcus » wo apr 09, 2014 8:53 am

Hallo Jesse,

Ben het helemaal met je eens, doe je zo je best om foto's te maken, ons heb je er een plezier meegedaan.
Kritiek is best maar schrijf er dan bij hoe het wél moet.
Laat je hier niet door ontmoedigen en zeker geen foto's weghalen, bedankt voor je inzet.
Groet Marcus
Marcus

Berichtdoor Bindi » wo apr 09, 2014 10:37 am

Ik vind het in ieder geval erg leuk om te zien hoe de mandjes gemaakt worden,en natuurlijk moet je opletten,maar ik neem aan dat het overgrote deel van de mensen die dit lezen,heus wel weten dat er aan het gebruik van zo'n machine een risico aan vast zit,en dus extra opletten,ik heb ze zelf ook eens gemaakt,maar had alleen een handzaag,en ook daar schoot ik wel eens mee uit,maar heb gelukkig al mijn vingertjes nog :)

Groetjes Bindi
Bindi

Berichtdoor jessetukkers » vr apr 11, 2014 1:38 pm

sommige mensen hebben blijkbaar niets beters te doen dan kritiek te lopen leveren, als het dan ook nog van iemand die zelf veel plaatst of zo.... lijkt me dat sommigen de hele dag niets beters te doen hebben dan anderen in de gaten te houden....
jessetukkers

Keer terug naar Techniek