Krachtige vangplaten van Bayer

Vragen van kas tot groeilampen

Krachtige vangplaten van Bayer

Berichtdoor jessetukkers » vr apr 11, 2014 1:52 pm

De kleefkracht van de Bayer vangplaten is verbazend, er was er eentje in de kas op de grond gevallen, en toevallig dat daar net een muis opgesukkeld is, het beestje zat muurvast en de plaat vast op de grond, het beestje had nog geprobeerd zich los te vreten, te zien aan de keuteltjes zat ie er al een paar dagen, heb 'm maar uit zijn lijden verlost.....

Afbeelding
jessetukkers

Re: Krachtige vangplaten van Bayer

Berichtdoor Marcus » vr apr 11, 2014 3:13 pm

Jasses, zou een email met je foto naar Bayer sturen vanwege de kleefkracht van hun vangplaten.
Groet Marcus
Marcus

Berichtdoor Bindi » vr apr 11, 2014 4:43 pm

Ach zielig muisje :(

Groetjes Bindi
Bindi

Berichtdoor Chris F » vr apr 11, 2014 5:35 pm

Wel, nu wij het hier over hebben: ik heb geregeld last van RATTEN en naast gif, zet ik ook dergelijke plakvallen uit tussen mijn planten. De vallen die je hier kunt kopen zijn speciaal voor ratten en dan ook een stuk groter met een soort superkleefspul erop. En dat is maar goed ook want af en toe zit er eentje van het formaat kleine kat op!

Zielig? Tja, misschien wel maar je wilt echt niet meemaken welke schade muizen en ratten kunnen aanrichten aan je planten: hele bulben of planten foetsie, halve plant kaalgevreten, complete trossen met bloemen aangevreten, planten uit de pot omdat het medium omgewoeld is...... Dan ben ik maar even een kille dierenmoordenaar.
Chris F

Berichtdoor Bindi » vr apr 11, 2014 7:44 pm

Ik wil graag geloven,dat het soms noodzakelijk is,zo gek ben ik ook niet op ratten,mijn hond is eens aangevallen door een rat,het ging razend snel,hij kwam plotseling uit een sloot vandaan en begon met mijn hond te vechten,dat gekke ding bleef maar aanvallen,heb de rat met een flinke schop de sloot in terug geschopt,heb wel mijn hond goed nagekeken op wondjes,maar hij had gelukkig niets,ik was wel bang dat de rat hondsdol was.en met arme muis bedoel ik niet dat jesse hem uit zijn lijden heeft verlost,maar dat het beestje daar zo lang op die plakplaat heeft gezeten.

Groetjes Bindi
Bindi

Berichtdoor hanzell » zo apr 20, 2014 10:07 pm

Hey Jesse,

Lekker voor op de bbq hoor. zo'n muisje aan het spit. waak er wel voor ik je kas, ze hebben een voorkeur voor de bulben van je mooiste en duurste planten en dan werkt zo'n lijmplankje prima (is overigens bij wet verboden in nederland). maar dat is met alles wat goed werkt.

ik laat af en toe de katten scharrelen in de kas, maar die komen niet verder dan een pad.
hanzell

Berichtdoor Chanelleke » ma apr 21, 2014 11:11 am

Mooi vangst, weer eentje minder zou ik zeggen, maar als je er hebt zitten er vast en zeker meer is mijn ervaring.
Achter in onze tuin bij de kippen zie ik ze regelmatig,maar de katten uit de buurt weten dat ook,en zitten zowat iedere dag bij de buitenren op wacht
om er te vangen,wat me zeer verblijd,zo blijft het een beetje binnen de perken

Chanelleke
Chanelleke

Keer terug naar Techniek