fredclarkeara after dark 'black-pearl'

Vragen en berichten over Hybriden Orchideeën

fredclarkeara after dark 'black-pearl'

Berichtdoor arpad veldhuis » wo maart 30, 2016 6:42 pm

dan is het zover ik hebt er 1 gekocht voor een 'leuk' prijsje,maar nu mijn vraag ik pot altijd mijn nieuwe orchideeen over(je weet nooit wat er in de oude grond zit)kan ik hem in orchideen grond zetten of sphagnem omdat die in de groei periode toch vochtig moet staan
Afbeelding
Afbeelding
arpad veldhuis

Re: fredclarkeara after dark 'black-pearl'

Berichtdoor RdB » vr apr 01, 2016 9:08 pm

Hoi Arpad, wat een mooie!

'Voor een mooie prijs', ik hoop een hele mooie prijs, want wat zijn die dingen duur zeg!

De orchid wiki zegt:

Grow in intermediate to warm conditions with partially bright light. Water regularly during growing season and when plants drop leaves during dormancy reduce watering. During dormancy only water about twice a month to keep pseudobulbs from shriveling. Resume watering normally when new growths occur in spring. Plants can die easily from over watering. Plants are usually grown in bark with perlite, cork, full sphagnum moss, and tree fern. Female flowers will often be produced when high light and low moisture is present. While male flowers are produced in shadier situation of higher moisture.

Dus daar heb je niet heel veel aan. Maar gelukkig is daar Fred Clarke himself. Hij heeft ook een website en beschrijft er de cultuur (ook hoe hemn in en uit de slaap te halen) en de potting mix: http://www.sunsetvalleyorchids.com/htm/culture_catasetinae.html. Een uitgebreid verhaal met alle noodzakelijk ins-en-outs.

Succes met je plant en we wachten met spanning op de foto's

Ruud
RdB

Berichtdoor arpad veldhuis » za apr 02, 2016 7:31 am

bedankt voor het antwoord ruud die 2 had ik ook gezien dus ik hebt eergisteren rogier een mail gestuurt en die zij het zelfde als die van fred clarke daar had hij goede ervaring mee
arpad veldhuis

Berichtdoor hanzell » ma jan 09, 2017 4:39 pm

ik hoop dat ie echt is, mijne bleek toch een tenebrosum te zijn.....balen.
hanzell

Berichtdoor Patrick76 » ma jan 09, 2017 7:13 pm

Als je de plant in de winter weg zet, welke temperatuur is dan het beste? En in de zomer kan hij gewoon in de woonkamer neem ik aan? Dan zo licht mogelijk maar geen directe zon?

(ik heb er net zelf ook één gekocht :wink: )
http://www.ebay.nl/itm/381917438079?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Vriendelijke groet,

Patrick

(Laelia, Phragmipedium, Catasetum & Stanhopea)
Afbeelding
Patrick76

Berichtdoor Chris F » di jan 10, 2017 2:10 pm

Hierbij wat recente foto's van mijn Fdk. After Dark 'SVO Black Pearl' FCC/AOS:

Afbeelding

Afbeelding

De bloem op de bovenste foto ziet er donkerrood uit door het felle zonlicht op de achtergrond. De kleur op de onderste foto is vrij accuraat. Ik meen echter ooit ergens gelezen te hebben dat de kleurdonkerder/zwarter is naarmate de plant koeler gekweekt wordt. Ik kijk dus uit naar foto's wanneer jouw plant bloeit Arpad!

Mijn plant staat in een mengsel van houtskool, boomvaren, turf en lava rock. Kweekcondities zijn warm en licht. De plant staat tussen mijn Cattleya's en krijgt het hele jaar door gewoon water net als haar buren tot de bladeren vergelen en afvallen, dan iets minder. Onder mijn condities is er geen noemenswaardig verschil tussen dag- en nachttemperaturen, hooguit misschien een graad of drie.
Chris F

Berichtdoor Bindi » wo jan 11, 2017 9:24 am

Chris
De bloemen zijn erg mooi :)
Wacht maar, als ik mijn kasje heb :wink:
Dan komen er toch wat mooie plantjes in die ik de afgelopen tijd heb gezien, maar helaas nu geen plek voor heb.

Groetjes Bindi.
Bindi

Berichtdoor Chris F » za jan 14, 2017 12:46 pm

Dank je Bindi! :D

Ben benieuwd wat voor moois je van plan bent aan te schaffen! Als je zaailingen gaat opkweken dan heb je zeker extra ruimte nodig en is een kasje geen overbodige luxe! :wink:
Chris F

Berichtdoor MiB » za jan 14, 2017 3:38 pm

Mooi Chris!

Judith verzorgt jouw planten erg goed als jij hier bent.

Gr. Miranda
Leef vandaag, gisteren is geweest en morgen moet nog komen.
MiB

Keer terug naar Hybriden Orchideeën