De mooiste phalaenposis

Vragen en berichten over vensterbank Orchideeën

De mooiste phalaenposis

Berichtdoor Jolieanda » zo jun 29, 2014 8:32 pm

Dit is mijn allermooiste phalaenopsis hij heeft momenteel 14 bloemen op bloemtak en er groeit al een nieuwe bloemtak.

Vorig jaar heb ik hem geprobeerd te kweken wat helaas mislukt is, ik had zaad maar gewoon niet genoeg ervaring waardoor het mislukte. Is er misschien iemand die het wil proberen als ik weer zaad heb? Ik woon in de omgeving van groningen.
Ik vraag dit omdat ik er graag nog zo 1 wil maar ik ze nog nergens heb gevonden zelfs niet bij een kwekerij.

Afbeelding
Jolieanda

Re: De mooiste phalaenposis

Berichtdoor RdB » zo jun 29, 2014 8:36 pm

Aan zaad zal je niets hebben. Dit is een hybride, dus de nakomelingen zullen zeer verschillend zijn en niet op de ouder lijken. Dit soort orchideeen wordt daarom alleen via weefselkweek vermenigvuldigd. Je zal dus moeten blijven hopen op een keiki, of hem nog eens moeten tegenkomen in een winkel, maar die kans is heel erg klein.

Ruud
RdB

Berichtdoor Jolieanda » zo jun 29, 2014 9:56 pm

Ruud kan je je plant stimuleren om keiki's te maken??
Jolieanda

Berichtdoor RdB » ma jun 30, 2014 12:23 pm

Ik weet dat er keiki pasta bestaat, dat zou de vorming van keiki's stimuleren maar ik heb er geen ervaring mee,

Ruud
RdB

Berichtdoor Marcus » ma jun 30, 2014 1:05 pm

Gaan de keiki's dan niet ten koste van de moederplant, dat het teveel van je orchidee vraagt?
Over keiki pasta lees je meer bij Zoeken.
Groet Marcus
Marcus

Berichtdoor RdB » ma jun 30, 2014 8:26 pm

Nee, daar hebben de moederplanten niet echt last van. Ze fotosynthetiseren natuurlijk zelf ook en dat kleine beetje extra mineralen, ach orchideeen kunnen toch al met zeer weinig mest uit.

Ruud
RdB

Berichtdoor Ammateurtje » di jul 01, 2014 7:33 pm

Deze kleur staan hier zo nu en dan te koop bij de AH , ik heb hem zelf ook daar vandaan .

Groetjes Marianne
Ik vind ze gewoon mooi
Ammateurtje

Berichtdoor Jolieanda » ma jul 07, 2014 7:11 pm

Ammateurtje schreef:Deze kleur staan hier zo nu en dan te koop bij de AH , ik heb hem zelf ook daar vandaan .

Groetjes Marianne

Beste ammateurtje mijn moeder heeft er 1 van de ah maar die bloemen zijn een keer zo klein dat zijn dus helaas niet dezelfde:(
Jolieanda

Keer terug naar Vensterbank