Ongeloofelijk!

Vragen en berichten over vensterbank Orchideeën

Ongeloofelijk!

Berichtdoor Gerben1998 » di apr 07, 2015 4:20 pm

Vandaag heb ik mijn klein serretje eens schoongemaakt zodat mijn orchideeën er deze zomer kunnen staan. Ik had vorig jaar nog enkele Dendrobium nobile laten staan ter experiment, zouden ze het overleven of niet? Wel, 2 van de 3 hebben het niet gehaald (wat ik eigenlijk wel had verwacht), maar 1 heeft het overleefd!! De koudste temperaturen deze winter in de serre was -7°C en de Dendrobium heeft dat overleefd!! Hier is nog een foto van de nieuwe scheut!! Ik moet wel toegeven dat de Dendrobiums die het niet gehaald hebben, heel veel vochtig hebben gestaan, terwijl de orchidee die het wel gehaald heeft, bijna constant droog stond! Waarschijnlijk heeft dat de overlevingskansen bepaald.

Afbeelding

Gerben
Het is beter dat je je verliest in je hobby, dan dat je je hobby verliest!
Gerben1998

Re: Ongeloofelijk!

Berichtdoor Bindi » di apr 07, 2015 5:51 pm

Hoi Gerben
sterk plantje,sommig soorten dendro staan ook graag droog en kouder in de winter,wedden dat hij nu ook gaat bloeien :)

Groetjes Bindi
Bindi

Re: Ongeloofelijk!

Berichtdoor Gerben1998 » di apr 07, 2015 8:20 pm

Bindi, ik denk niet dat hij nog gaat bloeien omdat het plantje er heel slecht uitziet. Ik weet dat deze Dendrobiums een droge, koude winter nodig hebben maar -7°C vind ik toch echt HEEL koud voor een orchidee. Ik had deze orchideeën in het serretje laten staan omdat ik wou zien of ze het zouden overleven (en ook omdat er geen plaats meer was :| ). Ik dacht echt dat ze er alle 3 aan waren, maar niet dus! :D Ik ben echt blij dat er toch 1 het heeft overleefd.

Gerben
Het is beter dat je je verliest in je hobby, dan dat je je hobby verliest!
Gerben1998

Keer terug naar Vensterbank