Red mijn Phalaenopsis

Vragen en berichten over vensterbank Orchideeën

Red mijn Phalaenopsis

Berichtdoor Fauve1 » wo jun 10, 2015 8:29 pm

Hallo Allemaal
Van vrienden heb ik in Januari een Phalaenopsis gekregen. Deze plant is mee verhuist naar een ander huis, maar hier heeft het veel van geleden. Zo had hij eerst drie takken eentje is afgestorven.
Het was mijn eerste orchidee dus ik heb er verder geen verstand van. Behalve dat ik nu via veel googlen weet hoe ik ze water moet geven en wat het ideale klimaat is voor de plant.
De phalaenopsis staat nu wel in bloei. Mijn vraag is, als jullie deze foto's zien gaat het dan goed met deze plant? Ik merk dat de bladeren zijn gaan hangen.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze orchidee weer in volle glorie hersteld?

Groeten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Fauve1

Re: Red mijn Phalaenopsis

Berichtdoor RdB » wo jun 10, 2015 8:43 pm

Ten eerste: welkom.

De wortels zien er mooi en gezond uit, en dat is het belangrijkste. Dat de bloemtakken zo nu en dan afsterven is vrij normaal, ze maken wel weer nieuwe. Het blad is niet geweldig maar omdat de wortels gezond zijn is dat nu geen probleem. Het kan zijn dat je hem iets te droog houdt, geef eens een week of twee meer water en kijk hoe hij reageert. Bedenk wel: er gaan meer orchideeeen dood aan teveel dan aan te weinig water.

Ruud
RdB

Berichtdoor Fauve1 » do jun 11, 2015 1:54 pm

Dankjewel :)
Fauve1

Berichtdoor marios giannakoulias » do jun 11, 2015 4:47 pm

This is a bacterial infection that is generally attributed to a bacterium called Erwinia. Unfortunately Erwinia is common everywhere (soil, vegetables, etc) and there is nothing you can do. It just happens. Some plants get over it (though they take their time). Good luck with the rest of your plants.
marios giannakoulias

Keer terug naar Vensterbank