Help

Vragen en berichten over vensterbank Orchideeën

Help

Berichtdoor Michelle » zo jun 21, 2015 2:49 pm

Hallo

Ik heb twee orchideeën met problemen en hoop dat hier iemand is die mij kan helpen.

Beide orchideeën staan in de vensterbank en hebben in de ochtend direct zonlicht (omdat ik in een studentkamer woon kunnen ze nergens anders staan). Ze krijgen 1x per week water en de grond is vervangen halverwege maart (met orchideeën potgrond).

De eerste orchidee groeit zeer goed en ontwikkeld ook nieuwe wortels. De bladeren zien er mooi uit en een nieuwe stengel ontwikkeld zich. Echter sinds een paar weken ontstaan er witte plekken op de bladeren. Wat zou dit kunnen zijn en wat kan ik er tegen doen?

De tweede orchidee heeft al sinds lange tijd slecht uitziende bladeren (mede rede om de potgrond te vervangen). Echter is er niks veranderd, word niet beter maar ook niet slechter. Wel groeien er nieuwe wortels. Ook hier; wat zou dit kunnen zijn en wat kan ik er tegen doen?

Alvast bedankt voor de hulp

Gr Michelle
Afbeelding
Michelle

Re: Help

Berichtdoor marios giannakoulias » zo jun 21, 2015 10:39 pm

looks like sun burn.... if there is so much light, try to put a plain white paper on the glass panel.
marios giannakoulias

Berichtdoor Michelle » ma jun 22, 2015 12:49 pm

Oke thanks!!

What about the second (right) plant because that one had problems already before march?
Michelle

Berichtdoor RdB » ma jun 22, 2015 7:19 pm

Als er nieuwe wortels aankomen komt de rest vanzelf wel, maar eerst moeten die wortels functioneren, dan volgen blad en eventueel bloem,

Ruud
RdB

Berichtdoor marios giannakoulias » ma jun 22, 2015 9:36 pm

the yellowing leaf may be just old... the plant should be always wet (never dry completely) and fertilized to keep the leaves and grow well
marios giannakoulias

Berichtdoor Michelle » di jun 23, 2015 10:16 am

Bedankt voor de hulp!!
Michelle

Keer terug naar Vensterbank