Mijn vensterbank - deel 2

Vragen en berichten over vensterbank Orchideeën

Mijn vensterbank - deel 2

Berichtdoor Bindi » zo jan 29, 2017 8:24 pm

Hoi allemaal :)
dit is het begin van Mijn vensterbank, deel 2
Sinds ik verhuist ben staat een groot gedeelte van mijn planten in de woon kamer. Na een slecht begin, lijken alle planten zich aangepast te hebben aan hun nieuwe omgeving.
Ik heb in mijn woon kamer 3 vensters, 2 Zonnige en 1 aan de zijkant van mijn kamer met in het begin van de middag wat zon.In de keuken staan ook wat planten in de venster bank en wil daar de wat koude planten gaan plaatsen.In de berging staan 3 cymbidium de winter door te komen, zit een groot raam in de deur.
De planten bloeien op dit ogenblik niet, wel veel planten met spat, en veel jonge Cattleya die misschien dit jaar hun bloemen voor het eerst laten zien. Dat ik veel jonge botanen heb, komt omdat veel van deze planten beslist niet goed koop zijn als volgroeide plant en vaak niet eens te krijgen, nu zag ik dat je wel redelijk aan leuke jonge planten kunt komen, maar dat betekent ook, dat je jaren lang moet wachten op bloemen, soms wel 4 of 5 jaar. Dus om toch een leuke botanen colectie te krijgen heb ik jaren geleden besloten om met allemaal leuke baby botanen en soms een enkele bijzondere hybride te gaan starten. Ik moest daar voor een behoorlijk aantal hybride catt weg doen, helaas, want er zaten best leuke bij, maar ja soms moet je keuzes maken. toen had ik de ruimte om de jonge planten te plaatsen.
Hier onder heb ik een aantal foto,s geplaatst van mijn venster banken, en zoals jullie kunnen zien zijn de planten aardig groot geworden.
Uiteraard ga ik hier de planten plaatsen die op dat moment bloeien en laat dan de hele plant op de foto zien, dan kunnen jullie gelijk zien hoe de plant er uit ziet en hoe groot of hoe klein de plant is. en schroom niet om je eigen venster bank of kas te laten zien op dit topic :D

Groetjes Bindi

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bindi

Re: Mijn vensterbank - deel 2

Berichtdoor Joke » do feb 02, 2017 2:08 am

Hoi Bindi,

hoe doe jij het als je je cv aanzet?
Ben je dan niet bang dat de planten te droge warme lucht over zich heen krijgen?
Ik maak namelijk altijd een handdoek nat, wring hem uit en hang hem dan over de verwarming zodat de planten niet verdrogen, maar als ik jou foto's zie vraag ik me af of dat wel nodig is, ze zien er erg goed uit.

Groetjes,Joke
Joke

Berichtdoor Bindi » do feb 02, 2017 11:04 am

Ik heb al mijn planten in bakken staan op plastic schoteltjes, de bakken zijn altijd gevuld met water, en dat verdampt snel met de cv aan.
Nu moet ik wel zeggen, dat het niet voor alle planten voldoende is, sommige heb ik dan ook in de keuken staan.
Wat ook nog helpt, is een complete stellage met aqua bakjes in je woon kamer neer zetten, echt werkt prima, bij mij in ieder geval wel :lol:
oja en nog een 60 cm aqua op de kast, het word lekker vochtig in de woonkamer zo :wink:
De handoeken werken ook prima hoor, heb dit ook wel gedaan, maar vond het een probleem om ze steeds op nieuw onder de kraan te stoppen + mijn honden trekken de handoek in 10 stukjes, als ik even de kamer uit ben, ze doen net alsof het een prooi is en staan er met zijn vieren aan te trekken en te scheuren en een lol dat ze dan hebben :roll:

Groetjes bindi
Bindi

Berichtdoor Michiel Janssen » do feb 02, 2017 12:57 pm

Wat bedoel precies je met aqua bakjes?
Good drainage or death!
Michiel Janssen

Berichtdoor Bindi » do feb 02, 2017 2:27 pm

Michiel
Ik kweek sier garnalen, dus heb een aantal aquarium nano bakjes in een stelling staan. Ik kweek onder andere, Crystal red, black, snowwhite, taiwan bee, fancy tiger, tijger, pinto
Tai bee, tibee. Voor nu dan, er komen later nog wat soortjes bij.
Ook heb ik een terrarium met krabben en een 60 cm bak met vissen gespuis + japonica garnalen.
en dan mijn oude grasparkieten, zijn bijna 9 jaar
en mijn 4 hondjes.
en dan natuurlijk mijn planten :lol:
Echt ik verveel mij nooit :D

Groetjes bindi.
Bindi

Berichtdoor Michiel Janssen » vr feb 03, 2017 4:29 pm

Een heuse dierentuin dus. :lol:
Good drainage or death!
Michiel Janssen

Berichtdoor Teiggie » vr feb 03, 2017 6:18 pm

Ziet er goed Bindi :D

Je bent net zo gek als ik :D
Teiggie

Berichtdoor Bindi » vr feb 03, 2017 9:33 pm

Ik ben ook een aardig beetje Gek, maar ja het is zo leuk om te doen, ach helemaal lachen is, dat mensen hier in het dorp dachten dat ik wiet planten kweek :lol: Dat komt omdat ze de lichten van mijn bakjes zien en door het plak plastic voor het raam kunnen ze niet zien dat dit aquarium bakjes zijn, maar je ziet wel de weerschijn van de planten door het plastic, dus ja 1 en 1 is 2 he :lol: :lol: 8)

Groetjes bindi.
Bindi

Berichtdoor Gerben1998 » zo feb 05, 2017 3:24 pm

Ziet er heel leuk uit!
Altijd een plezier om te lezen wat je plaatst Bindi!

Gerben
Het is beter dat je je verliest in je hobby, dan dat je je hobby verliest!
Gerben1998

Berichtdoor Bindi » zo feb 05, 2017 5:57 pm

thanks Gerben :D

Groetjes Bindi
Bindi

Keer terug naar Vensterbank