door hanzell » zo aug 08, 2010 9:28 pm
Ha Carla,
nou mijn tuintje/balkon/kas staat op het noord-oosten. ik heb er tot ongeveer 10 uur zon op, daarna is het zonlicht indirect. De luchtvochtigheid hangt overdag rond de 40/% en in de nacht rond de 60%. Ik dompel de Vanda's elke dag (in de ochtend in een grote bak water met voeding/aarde e.d.) en als het heel heet is dan sproei ik nog een of 2 keer per dag.
Tja waar haal ik ze vandaan, sommige komen bij de Orchideeenboerderij of de wilg vandaan. Soms haal ik hele mooi orchideen bij de Hornbach (prachtige Brassia rex, die met een maandje voor de 2e bloei gaat) ook goede zygopentalum(begint ook weer te knoppen) ook nog dendrobium onocidiums en cambria daar gekocht. En ze hebben met regelmaat mooie Vanda en Ascda's. Heb nu voor het eerst wat spullen uit duitsland besteld, (bij swerter orchideeenzucht) maar ik zit nog te wachten of die aankomen (Vanda tessellata, Rhynchostylis gigantea en een vanda Dark spotty).
Tja en die Vanda Tri-color, ik zag ze wel bij de wilg, maar die zagen er gewoonweg slecht uit en ze zijn gewoon te duur voor wat je dan koopt.
wat heb jij allemaal staan ? ik zal ook nog even wat foto's doen
Laatst bijgewerkt door
hanzell op zo aug 08, 2010 9:51 pm, in totaal 2 keer bewerkt.