Bezoek aan Petrens

Vragen en berichten algemeen Orchideeën

Bezoek aan Petrens

Berichtdoor andré g » vr dec 23, 2016 1:32 pm

Beste ,
ben gisteren op bezoek geweest bij Petrens in Gent. Dit is een echte aanrader. Vriendelijke mensen , kwaliteitsvolle planten .Deze kwekerij bestaat al sinds 1889. Kan je trouwens combineren met een bezoekje aan Akerne in Antwerpen. ( heeft zeer veel botanen en goede raad)

Gr André
andré g

Re: Bezoek aan Petrens

Berichtdoor Bindi » vr dec 23, 2016 7:28 pm

Hoi Andre
Ja is mooi daar he, Ik ben er ook al eens geweest en met leuke aanwinsten weer thuisgekomen :)

Groetjes Bindi
Bindi

Berichtdoor Gerben1998 » wo feb 01, 2017 2:15 pm

Andre

Sinds dit academiejaar (2016-2017) studeer ik Interieurvormgeving aan de Hogeschool Gent, hierdoor zit ik ook op kot in Gent. Toen het opendeurdag was bij Petrens had ik eens gekeken hoe ver het zou zijn om met de fiets van mijn kot naar de kweker (mijn kot is trouwens bij het station Gent-Sint-Pieters) te rijden. Blijkt dat ik op ongeveer 20 minuutjes van de kweker zit, dus ben ik maar op mijn fiets gesprongen. Het was mijn tweede keer dat ik de kweker bezocht en mijn bezoek was ook weer heel aangenaam!
Ik denk dat ik wel wat meer bezoekjes ga plegen aan de kweker, wetende dat het maar 20 minuutjes rijden is ;)

Gerben
Het is beter dat je je verliest in je hobby, dan dat je je hobby verliest!
Gerben1998

Berichtdoor Michiel Janssen » wo feb 01, 2017 4:30 pm

Hoi Gerben,

De link naar je blog in je onderschrift geeft aan dat je blog niet meer bestaat. :wink:

Groeten,

Michiel
Good drainage or death!
Michiel Janssen

Berichtdoor Marcus » vr feb 03, 2017 10:18 am

Gerben veel succes met je studie, plezierig om nu met de fiets naar Petrens te kunnen.
Groet Marcus
Marcus

Berichtdoor Bindi » vr feb 03, 2017 10:31 am

Hoi Gerben
Van mij ook veel succes gewenst en leuk om je weer op het forum tegen te komen :)
Staat je kot straks niet vol met plantjes :lol:

Groetjes Bindi
Bindi

Berichtdoor Gerben1998 » zo feb 05, 2017 3:19 pm

Omdat den blok (examenperiode) net gedaan is en het nu intersemestriële vakantie is, staan er enkel 5 phalaenopsissen en 1 encyclia op mijn kot. De rest heb ik terug mee naar huis genomen omdat ze elke 2 dagen water nodig hebben (waaronder een Masdevallia en Encyclia [Euchile] mariae).
Het nadeel van mijn kot is dat ik maar 2 kleine venstertjes heb, de ene kijkt uit op het noorden en het andere naar het westen dus heb ik eigenlijk maar 1 venster die geschikt is voor mijn orchideeën.
Ik zal binnenkort nog eens foto's plaatsen van enkele orchideeën. Moet in november 2017 trouwens ook een voordracht doen bij de OVV Gent over mijn collectie. Heb dus wel nog even tijd om foto's te nemen van mijn bloemen maar het is toch wel spannend hoor...

Gerben
Het is beter dat je je verliest in je hobby, dan dat je je hobby verliest!
Gerben1998

Keer terug naar Orchideeën Algemeen