Het word lente.

Vragen en berichten algemeen Orchideeën

Het word lente.

Berichtdoor Bindi » di jan 17, 2017 1:39 pm

Langzaam aan beginnen mijn planten weer uit te lopen :D
Dit is voor mij het teken om ze te bekijken en te bekijken, vind het zo mooi, om te zien dat er weer leven in de planten komt.
Sommige lopen al veel eerder uit dan de andere, dit heeft te maken met de bloei tijd van de planten. zo heb ik bv een tenebrosa en deze maakt na de bloei en korte rust, weer een nieuwe scheut aan met een spat er in, heel langzaam zie je de spat groeien en doet daar rustig de hele herfst en winter over, in het voorjaar ga elke dag kijken of er een donker vlekje onder in de spat verschijnt, maar soms laat hij mij lekker wachten tot juni,om zijn prachtige bloemen te tonen, en die zijn echt super, vind ik dan :)
als je mij zou vragen welke is je mooiste plant dan heb ik direct een antwoord, mijn Cattleya tenebrosa 8)
Wat is jullie lievelings plant, dus echt 1 waar je elk jaar weer op zit te wachten tot de plant weer gaat bloeien ?

Groetjes Bindi
Bindi

Re: Het word lente.

Berichtdoor Ammateurtje » di jan 17, 2017 11:07 pm

Ik denk dat je mijn antwoord al weet , natuurlijk ben ik altijd heel blij als ik de eerste Cymbidium in bloei zie .

Als de Cali Night Geyserland bloeit dan denk ik aan alweer bijna 4 jaar geleden toen ik de eerste bloeiende steel afknipte om op de kist van mijn man te leggen .

Groetjes Marianne
Ik vind ze gewoon mooi
Ammateurtje

Berichtdoor Bindi » wo jan 18, 2017 2:26 pm

Ach Marianne, Snap je heel goed hoor, lijkt mij best heel moeilijk en zwaar voor je.
Gelukkig heb je wat afleiding van je honden en planten, dat scheelt dan weer wat.
En als de planten knoppen en scheuten maken, geeft je toch weer een blij gevoel :)

Groetjes Bindi
Bindi

Berichtdoor Ammateurtje » wo jan 18, 2017 7:26 pm

Hoi Bindi

Klopt helemaal , natuurlijk geniet ik ook :-)

Groetjes Marianne
Ik vind ze gewoon mooi
Ammateurtje

Keer terug naar Orchideeën Algemeen