Wel aangemeld maar geen nieuwsbrief ontvangen?      
   

Je e-mail loopt via een e-mail provider en die probeert ongewenste e-mail – ook wel ‘spam’ genoemd – tegen te houden. Hoewel de NOV Nieuwsbrief wordt verzonden via de officiële nieuwsbrief-provider YMLP, is het mogelijk dat jouw e-mail provider het bericht toch als spam beschouwt. Dan komt de NOV Nieuwsbrief niet aan. Wat kun je eraan doen?
Onervaren computergebruikers raden we aan even de hulp in te roepen van bijvoorbeeld je kinderen of een handige buurjongen of –meisje. Die hulp is maar één keer nodig, daarna komt de NOV Nieuwsbrief altijd binnen. Laat dit artikeltje lezen, dan weet je computer-assistent wat er te doen valt.
Ervaren computergebruikers kunnen die probleem makkelijk zelf oplossen, in één of twee stappen.
Stap 1: open je e-mail en ga naar de map ‘Spam’. Soms heet zo’n map ‘Ongewenste e-mail’ of bv ‘Norton AntiSpam’. Zit daar een NOV Nieuwsbrief in? Selecteer deze dan en merk hem aan als ‘geen spam’. Ook die handeling kan verschillend worden aangeduid, bv aanmerken als ‘veilig’ of als ‘gewenste e-mail’ en ook wel ‘verplaatsen naar inbox’. De geselecteerde NOV Nieuwsbrief e-mail zal dan verhuizen naar je inbox en volgende nieuwsbrieven zullen het spam-filter passeren.
Stap 2: als je geen NOV Nieuwsbrief in de map ‘spam’ kunt vinden, stuur dan een mailtje naar nieuwsbrief@nov-orchidee.nl met in het onderwerp ‘test’. Dat is de eenvoudigste manier om de NOV Nieuwsbrief in je lijst e-mail contacten te zetten. De NOV Nieuwsbrief zal voortaan het spam-filter passeren. Lukt dat toch nog niet, dan helpt de redactie van de NOV Nieuwsbrief je graag verder!

Naar de laatste nieuwsbrief.